مطالب ویژه

جشنواره بزرگ ازدواج ۳۰ زوج جوان و بی مهری مسئولان

پایگاه خبری اولکامیز – مهدی سیدکلاته ؛ عضو شورای نویسندگان اولکامیز و ترکمن دیار:

روز جمعه بیست و هفتم مهر ماه در ۳۰ کیلومتری جاده گنبد داشلی برون یک برنامه بزرگ فرهنگی ، اسلامی اجرا شد و با کمک خیر گنبدی ۳۰ زوج جوان از اقوام و شهرهای مختلف استان مراسم عروسی سنتی خویش را برگزار نمودند.

اگرچه اصل موضوع که عملی خیریه با نیت الهی و برای کمک به برپایی ازدواج های آسان و متمرکز بود بسیار پسندیده و امری مبارک بود که باید استمرار یابد و مورد استقبال زوج جوان و خیرین دیگر منطقه قرار گیرد ، اما نمی توان از حواشی برجسته این رویداد هم چشم پوشی نمود .

این مراسم بزرگ سنتی که با برنامه های متنوع و اصیل فرهنگ ترکمن همراه بود جا داشت با همکاری بهتر ادارات مرتبط همچون ورزش و جوانان، ارشاد ، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و … مراسم در مکانی مناسب تر با تدارکات بهتر و صد البته با حضور دلگرم کننده ی مدیران شهرستان برگزار شود .

متاسفانه کاستی های مشاهده شده در برنامه، از جنسی بود که رفع آنها خارج از توان اشخاص حقیقی بوده و نیازمند همکاری موثر ادارات خدمت رسان برای رفع آنها بود.

از آنجا که در مراسمی با این جمعیت و با گستره ی بسیار نیازهای اساسی هم متنوع و بسیار چشمگیر خواهد بود قطعا باید با نگاهی دلسوزانه همه مدیران پای کار می آمدند و برای ارتقا سطح خدمات همت میکردند.

می دانیم که چنین مراسمات اصیل و سرچشمه گرفته از فرهنگ بومی و اسلامی ظرفیت مهمی برای جذب توجه عموم مردم به شهر ستان و جذب گردشگر و ثبت ملی مراسم و تبدیل شدن به یک رویداد ملی بوده اما آنچه عملا اجرا شد فاقد الزامات اولیه چنین فرآیندی بود که نشان دهنده عدم هماهنگی و همدلی بخش خصوصی و مدیران ارشد شهرستان بوده است .

عدم حضور دلگرم کننده و چشمگیر نماینده مجلس، فرماندار ، امام جمعه و مقامات شهرستانی و استانی حتی در حد مدیر ورزش و جوانان شهرستان و … در طی مراسم که خب قطعا موجب دلگیری مردم و خانواده زوج های جوان و متولیان اجرای مراسم گردیده هم به نوعی تایید همان گزاره ی عدم وجود هماهنگی و همدلی و وفاق در سطح مدیران شهرستان در حمایت از فعالیت های مردمی و خیریه بوده است.

امید که هم دلجویی مناسبی از عروس داماد های جوان و مجریان برنامه و مردم چشم به راه صورت گیرد و هم در آینده جبران مافات گردد و حمایت های واقعی و ملموس از چنین رویدادهای بزرگ فرهنگی باشیم تا بخش خصوصی و خیرین احساس تنهایی در ارائه خدمت به مردم نکنند.

*عکس از: لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا