یادداشت

دستاورد سفر یزد

پایگاه خبری اولکامیز – وحید دلیجه ،فعال رسانه ای آق قلایی نوشت : در سفری که اخیرا به شهر یزد داشتم سه موضوع مهم نظرم را جلب کرد:

نخست ، کیفیت بسیار خوب نان

✅ برای رسیدن به شهر یزد باید از کویری ترین منطقه ایران  عبور کرد، جندق شهری در دل کویر با جاده ای رازناک است که فقط شتر توانایی سازگاری با آن محیط را دارد و کشاورزی و کشت و زرع در آن منطقه غیر ممکن است، علیرغم وضعیت کویری آن، نان با بهترین کیفیت و طعم و به فراوانی در این شهر عرضه می شود.

🔴 باور کردنی نیست چطور امکان دارد در این شهر کویری که با نزدیک ترین شهر بزرگ چند صد کیلومتر فاصله دارد  نان با بهترین کیفیت و طعم و به فراوانی عرضه می شود …؟!

🔴 اما در گلستان که قطب گندم کشور است تهیه و توزیع آرد و نان همیشه  با چالش همراه است و کیفیت نان در این استان پایین است چرا ..؟!

دوم – نظافت و پاکیزگی

✅ جاده جندق جاده ای ترانزیتی است که شمال و جنوب کشور را به هم متصل می کند و روزانه خودرو های سبک و سنگین زیادی از این جاده عبور می کنند و شهرهای اردکان ، میبد ، یزد و … پذیرای  مسافران زیادی است، با وجود این،نظافت خیابانهای آن بسیار چشمگیر است، و نقطه ای نمی توان یافت که در آن زباله ای جمع شده باشد یا ….

سوم -وضعیت بیکاری و اشتغال

✅ به جرات می توان گفت در این شهرهای کویری یک نفر بیکار و یا متکدی هم پیدا نمی شود، در یک خانواده غیر ممکن است فردی دارای شغل نباشد؛ اما شهرک های صنعتی بزرگ و سرمایه گذاری های کلان در این بخش به وفور یافت می شود که این امر سبب شده نرخ بیکاری در این استان به کمترین حد خود برسد.

🔴 از آنجایی که ما در استانی زندگی می کنیم که قطب کشاورزی کشور است و پتانسیل بالایی برای دامداری های صنعتی و صنایع وابسته دامداری و کشاورزی را داراست، اما نرخ بیکاری و تورم در این استان نسبت به سایر استان ها بیشتر است  و متکدیان در میادین و تقاطع خیابان های گلستان فراوانند.

🔴 بزرگترین دلیل توسعه نیافتگی استان گلستان چیست؟

✅ بعد از بیست هفت سال از  تشکیل استانی به‌نام گلستان، علیرغم برخورداری از منابع طبیعی و پتانسیل های بالقوه جهت سرمایه گذاری پاک ، این  استان جز و استانهای محروم کشور است.

*تیتر از اولکامیز است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا