یادداشت

خبرنگار مردمی

پایگاه خبری اولکامیز – ناصر اونق غراوی؛ فرهنگی و فعال رسانه ای شهر مرزی مراوه تپه در یادداشتی متفاوت به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار نوشت:

نمی دانستم چطور روز خبرنگار را به استاد ایزدی تبریک بگویم که دوستم دایانج گفت: ناصر به زحماتشون در سه سالی که مراوه بودند اشاره کنید.

لطیف ایزدی، معلم و خبرنگار ترکمن، سه سال مهمان دیار اترک بودند که دو سال در کنار مصلای بزرگ و یک سال در محله آبادان تپه سکونت داشتند.

ایشان دبیر ادبیات فارسی دبیرستان های قویدل و امام خمینی مراوه تپه بوده و در روستای قازانقایه هم تدریس داشتند.

استاد بهرام محمد غراوی که به پدر کنکور شهرستان مراوه تپه معروف است در باره دوست و همکار حبرنگار خود گفت: آقای ایزدی با آمدنشان به قویدل سطح فرهنگی دبیرستان قویدل را بالا بردند. ایشان از هیچ کوششی برای شکوفا کردن استعداد های دانش آموزان دریغ نمیکردند. به دنبال ایجاد بستر ها و فرصت هایی بودند تا دانش آموزانی  را که درون گرا  بودند با روشهای نوین تدریس و با کمک ادبیات غنی ترکمن برون گرا و اجتماعی و استعدادهاشون را بالفعل میکردند که این فعالیت ها در کنار کارهای گروهی همکاران باعث شدند دانش آموزان زیادی در کنکور رتبه های خوبی بیاورند .

مدیر دبیرستان قویدل مراوه تپه افزود: استاد ایزدی هفته ای یک روز در مراسم صبحگاهی، به مجریگری می پرداختند و  دانش آموزان را به خوانش اشعار شاعران و آشنایی با فرهنگ و ادبیات ترکمنی سوق می دادند.

بهرام محمد ( بایرام ) غراوی در آخر اظهار داشت: از آقای ایزدی خواستیم در مراوه بمانند تا بیشتر از ظرفیت ها و توانایی های ایشان استفاده کنند که ایشان بعد از سه سال دو باره به شهر گنبد بازگشتند.

مهندس طاغان غراوی رییس کتابخانه شهرستان مراوه تپه در باره لطیف ایزدی مطالب پرنکته ای بیان کرد.
وی گفت: استاد ایزدی هر هفته سه شنبه ها دوره خوانش و بررسی و تفسیر اشعار شاعران ترکمن را با همکاری شاعر و نویسنده بزرگ مراوه تپه استاد بای محمد قلیچی برگزار میکردند که مورد استقبال اهالی فرهنگدوست دیار اترک قرار گرفته بود و  علاثمندان در کلاس ها حضور می بافتند.

مسئول کتابخانه های عمومی مرواه تپه افزود: آقای ایزدی با همکاری دوستان اهل فرهنگ خود، مراسم بزرگداشت برای نویسنده شاعر بزرگ مراوه تپه استاد بای محمد قلیچی برگزار کردند که در آن مراسم بزرگداشت شاعران و نویسندگان ترکمن صحرا از کوموش دپه و بندرترکمن تا گنبد و کلاله حضور پیدا کردند.

استاد توی مراد کوسه غراوی مدیر پژوهش سرا نیز گفت: آقای ایزدی همکاری خوبی با پژوهش سرا  داشتند و کلاس های داستان نویسی و نقاشی و مجسمه سازی …برای دانش آموزان برگزار میکردند. فعالیت های فرهنگی لطیف ایزدی باعث شد تا نام مراوه تپه در سطح استان با برگزاری مسابقات ادبی و فرهنگی  و داستان نویسی …مطرح شود.

استاد آق اویلی اوزون دوجی گفت: آقای ایزدی همیشه دست شان یک دفتر یاداشت داشتند که از هر مراسمی و مناسبتی گزارش تهیه می کردند و با نام کناره های رود اترک و با هدف بالا بردن نام اترک و مراوه تپه انعکاس می دادند. لطیف ایزدی همیشه دوست داشتند نام مراوه را بالا ببرند.

در آخر این نوشته شایسته است بار دیگر از طرف مردم دیار اترک و مختومقلی فراغی و  اهالی بافرهنگ و مهمان نواز کناره های اترک از زحمات استاد لطیف ایزدی معلم و خبرنگار پرتلاش تشکر می کنیم و روز خبرنگار به ایشان تبریک می گوییم. انشاءالله همیشه سلامت باشند و آوازه قلم شان در اولکامیز و ترکمن دیار پایدار باشد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا