یادداشت

ترکمن ها و مسعود پزشکیان

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی قربان طریک: ساعت‌های پایانی تبلیغات رسمی انتخابات ریاست جمهوری در حال سپری شدن است. انتخاباتی که دور اول آن ۶۰ درصد مردم پای صندوق ها نرفتند تا صدای اعتراض خود را از وضع موجود اعلام نمایند.

بیکاری ، تورم ، اختلاس و ‌‌‌‌‌…‌  موجب نارضایتی شدید مردم شده است‌. ترکمن ها هم همچون بقیه مردم ایران با عدم حضور حداکثری در پای صندوق های رای در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اعتراض قانونی خود را فریاد زدند.

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند‌. اکثریت مطلق رای دهندگان ترکمن در دور اول به کاندیدای تحول خواه یعنی پزشکیان رای دادند.

شرایط فوق العاده حساس شده است جلیلی و اصولگراهای تندرو هرگز نمی خواهند از دایره قدرت کنار بروند ولی در مقابل اکثریت مردم ایران، شرایط موجود را اصلا قبول ندارند.

کور سوی امید یک ملت به پزشکیان دوخته شده است و گاها هنوز هم برخی باز هم ناامید از ایجاد تغییرات اساسی در وضع موجود‌ هستند.

متاسفانه در سالیان گذشته همیشه نگاه به ترکمن ها نگاه قومی و مذهبی بوده و این دو باعث شده نخبگان ترکمن آنطور که باید و شاید به حق خود در این مملکت نرسند.

پزشکیان ترک است و نگاه قومیتی را کاملا درک می کند او کرد است و در بین مردمان سنی مذهب زندگی کرده است بنابراین نگاه مذهبی را هم او کاملا درک می کند.

پزشکیان یک تفاوت اساسی با خاتمی و روحانی دارد همین درک و بیان نگاه های قومیتی و مذهبی برای اقوام ایرانی باعث می شود که پزشکیان درک بیشتری از مشکلات ترکمن ها داشته باشد.

پزشکیان همچنین نماینده مجلس بوده و با اکثریت نمایندگان ادوار ترکمن رابطه خوبی دارد به طوری که در صحن  مجلس با قرجه طیار همسایه نزدیک بوده این شناخت ها هم کمک بزرگی برای ما ترکمن ها می شود تا از پزشکیان حمایت کامل داشته باشیم.

پایان سخن با آن اکثریتی است که در ترکمن صحرا به پای صندوق های رای نیامدند‌ پزشکیان برای ما ترکمن ها از همه کاندیدهای ریاست جمهور نزدیک تر و هم فکر تر بوده ، باید از او حمایت کنیم تا اوضاع مملکت بدتر از این نشود.

معترضین و پای صندوق رای نیامده‌ های ترکمن شرایط فوق العاده حساس است.

پزشکیان و ایران آزاد به تک تک رای شما عزیران احتیاج دارد تا تار و پود تمامیت خواهان برچیده شود.

اکثریت مطلق نمایندگان ادوار. خبرنگاران ، هنرمندان و بیشتر بزرگان ترکمن ها محکم پشت پزشکیان ایستاده اند.

برای ایران، باید کاری کرد تا همه ملت ایران با عزت  و آسایش زندگی کنند‌. 

امید است که روز جمعه نظاره گر نباشیم. بدانید که رای شما حیاتی و تاریخ ساز خواهد بود.

وعده دیدار و حضور حداکثری پای صندوق های رای ۱۵ تیر ماه با  رای قاطع به دکتر مسعود پزشکیان

* خبرنگار

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا