اخبار

هزینه ۸۳۸ میلیارد ریالی دولت برای توسعه راه‌های گنبد

پایگاه خبری اولکامیز- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس گفت که از سال ۹۲ تاکنون حدود ۸۳۸ میلیارد ریال برای نگهداری از راه‌های ارتباطی و مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی و بهسازی آنها به منظور بهبود عبور و مرور و کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای این شهرستان هزینه شد.

علی اصغر خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گنبدکاووس ۸۲۶ کیلومتر راه ارتباطی و مواصلاتی دارد که ۲۵۹ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و ۵۶۷ کیلومتر نیز راه روستایی است.

وی افزود: در این مدت ۱۲۲ میلیارد ریال در بخش نگهداری راه‌های اصلی و فرعی گنبدکاووس و بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در حوزه نگهداری راه‌های روستایی این شهرستان هزینه شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر آن از سال ۹۲ تاکنون ۷۵ میلیارد ریال برای روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی به طول ۵۶ کیلومتر، ۳۳ میلیارد ریال برای روکش آسفالت راه‌های روستایی، ۱۱۹ میلیارد  ریال برای مرمت، لکه‌گیری و بهسازی ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۶ میلیارد ریال برای ساخت راه‌های روستایی این شهرستان اختصاص یافت.

خسروی گفت: همچنین دولت از سال ۹۲ تاکنون برای تعریض، احداث و مقاوم سازی برخی پل‌های جاده‌ای این شهرستان افزون بر ۲۸ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی تامین اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی برای نصب سه دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های گنبدکاووس و اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای احداث ۲ دوربرگردان استاندارد را از دیگر خدمات دولت یازدهم و دوازدهم در گنبدکاووس برشمرد و گفت: احداث یک دوربرگردان در جاده گنبد – مینودشت نیز با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در مرحله انجام مطالعات قرار دارد.

خسروی افزود: دولت برای رفع نقاط حادثه خیز راه‌های گنبدکاووس از جمله جاده گنبد – کلاله محدوده اسبدوانی، تقاطع قوچ‌مراد در جاده خط نو – آق قلا و سه راهی خط نو محور گنبد – آزادشهر در مجموع سه میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی انجام شانه سازی جاده‌های روستایی گنبدکاووس از جمله، محور آق‌قایه به آق‌آباد به‌طول ۱۲ کیلومتر، اجرای شانه خاکی جاده آلمان به‌طول ۲۴ کیلومتر، جاده آق‌بند به‌طول ۳۰ کیلومتر و جاده گدم‌آباد به سلطانعلی به‌طول ۱۵ کیلومتر با مجموع اعتبار ۱۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات دولت در حوزه راه‌های این شهرستان اعلام کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس همچنین گفت که با وجود اقدامات انجام شده درحوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس طی هفت سال و نیم گذشته به دلیل گستردگی وسعت و نیز طول افزون بر ۸۰۰ کیلیومتری راه‌های روستایی، این حوزه نیاز به توجه و اختصاص اعتبارات بیشتری دارد.

وی افزود: هم اکنون به دلیل افزایش جمعیت روستاها و تعدد خودروها، جاده آق‌آباد – آجی‌قوشان به‌طول ۲۹ کیلومتر، جاده موسوم به خط آلمان به‌طول ۳۷ کیلومتر، جاده دهستان سلطانعلی به طول ۳۰ کیلومتر و جاده آق‌بند به‌طول ۳۷ کیلومتر نیاز به ارتقای جاده از عرض ۶ متر به هشت متر و نیز جاده سه راهی داشلی برون به کرند در بخش مرزی داشلی برون به‌طول ۹۰ کیلومتر نیاز به احداث شانه خاکی دارند.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس به سبب موقعیت استراتژیک و داشتن ۱۴۵ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، بهره‌مندی از گمرک و پایانه و بازارچه مرزی، داشتن جاده ترانزیتی و عبور راه آهن بین المللی “ایران – ترکمنستان – قزاقستان” از مرز اینچه‌برون و همچنین ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی بویژه گندم و نیز تولیدات صنعتی مانند نئوپان، جایگاه ویژه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای دارد. / ایرنا

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا