یادداشت

گزینش ایدئولوژیک کی تمام می شود؟

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی: سنگ بنای کج گزینش را کِی و کیَ گذاشت نمی دانم. ولی می دانم بلای جان و استعداد جوانان کشور شده است. ارابه گزینش ایدئولوژیک ۴۵ سال است، جوانان کشور را زیر چرخ دنده های خویش خورد می کند. جوانان شایسته زیادی از این ناحیه آسیب دیده و آینده شغلی مورد علاقه خود را از دست داده اند.

یکی از جوانان شایسته نزدیکان ما با مطالعه شبانه روزی در رشته مورد علاقه اش قبول شده بود. ولی با سئوالات ایدئولوژیک تحت عنوان اینکه آیا نماز می خوانید؟ روزه می گیرید؟ نماز جمعه می روید؟ پیش امام، نماز جمعه کیست؟ نماز جمعه چند رکعت است؟ آیا در تظاهرات روز قدس شرکت می کنید؟ در روز قدس نهار کجا خوردید؟ مگر در روز قدس نهار می خورند؟ مگر روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان نیست؟ رد شده است. همه می دانیم ندانستن نام امام جمعه یا ندانستن روز جهانی قدس، جُرم نیست. اینها غیر از تفتیش عقاید معنای دیگری ندارد و بر خلاف قانون اساسی است.

بعد هم در میان سه چهار نفر موضوعی را مطرح کردند و گفتند در این خصوص بحث کنید و نظر بدهید. مثلا در مورد اعتیاد یا طلاق. اینها گویا می خواستند یک جامعه شناس یا مبلّغ دین را استخدام کنند. پدر این جوان می گفت از زمانی پسرم در گزینش رد شده است، تمام اعتقادات و مقدسات را یکجا کنار گذشته است!! و به زمین و زمان ناسزا می گوید. می ترسم کار به جاهای باریکتر بکشد.

فکر می کنم سرطان گزینش ایدئولوژیک(گزینش علمی در رشته تخصصی خود هیچ ایرادی ندارد) در میان جوانان مردودی دین و دنیا را، یکجا از آنها می ستاند و افسرده می کند. خدایا کسانی که شایستگی جوانان ما را با این بهانه های من درآوردی نادیده گرفته، نمی گذارند آنها به آرزویشان برسند، هر گز نبخشید. امیدوارم دکتر پزشکیان با ورود به این قضیه این سرطان بدخیم را برای همیشه از بیخ و بُن بر کنند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا