گزارش

گزارش کامل مراسم بزرگداشت زنده یاد آنامحمد بیات خبرنگار و فعال اجتماعی ترکمن صحرا + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز –  عاشرمحمد رئوفی، خبرنگار و فعال فرهنگی اجتماعی ترکمن نوشت:

با راه‌اندازی ستاد مردمی بزرگداشت مرحوم آنه محمد بیات، پس از چندین جلسه هماهنگی و همفکری با اعضای ستاد در مورد چگونگی برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آنه محمد بیات با برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق از محل برگزاری تا پذیرایی شام و تنظیم سین برنامه و حتی زمان شروع تا پایان برنامه و زمان تعیین وقت سخنرانان و تنظیم بروشور و چاپ بیست و چهارمین شماره ماهنامه ترکمن دیار با  ویژه‌نامه آنه محمد بیات فعال سیاسی و رسانه، روز جمعه نهم شهریور ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶  با سرود ملی و تلاوت قرآن توسط قاری و حافظ کل قرآن نورالله موثق آغاز شد.

 سپس مجریان مراسم عاشر محمد رئوفی و خانم درنه صفایی در جایگاه خود قرار گرفتند و به دو زبان ترکمنی و فارسی با مقدمه کوتاه از علت مراسم ، با قطعه شعری

آنه دوسیم سن حقیقی دوسیم سن

آنه دوسیم گرگ یرده سسیم سن

یورگدش دوسلانگی موندا انگره دیب

آرامیزدان گیدیبردینگ باسیم  سن

دبیر همایش لطیف ایزدی را به صحنه دعوت نمودند. ایزدی خبرنگار و فعال فرهنگی اجتماعی ترکمن چنین گفت: کاش همچنین مراسم برای دوستمان آنه محمد بیات در زمان حیات ایشان برگزار می‌شد تا موجب خوشحالی، همدلی و وحدت قرار بگیرد.

 وی افزود: بزرگداشت آنامحمد بیات شخصیت سیاسی عدالت خواه، قانون گرا و رسانه ای ترکمن صحرا ، تکریم  فرهنگ، عدالت خواهی، قانونمداری و رسانه مطالبه گر ترکمن صحرا بشمار می رود. شخصیتی که مرد عمل و تلاش در عرصه برای عدالت، توسعه، خیریه، رسانه مطالبه گر بود.

در ادامه حاج نورجان آق که به عنوان هیئت اجرایی این مراسم و از یاشولی‌های فعال اجتماعی با دعوت مجری به جایگاه آمد و ضمن احترام به تمام عقاید،میانه روی و با مردم بودن را از زبان آنه محمد بیات عنوان کردند. و با قرائت ابیاتی از شاعر قره سیتلی  

«اؤلندن سونگ اونینگ اؤیینی سوراپ

گلمگ نأمأ گرگ یالاندان آغلاب

سن ایندی اوتوردا آیلا بیر سرینگ

اول حقدا غازیاتا یازان سؤزلرینگ

انتک اؤلمأنکأ آیدان بولسادینگ

حالینی بیر سوراپ قایدان بولسادینگ

بلکی اول اؤلمزدی یاشاردی بلکی

آدامینگ قادرینی بیلمه لی ایلکی »

که مضمون کلی آن احترام و بزرگداشت بعد از مرگ چه سودی خواهد داشت اشاره نمود و تاکید کرد سعی کنیم در زمان حیات قدردان تلاش بزرگان باشیم.

سپس سخنران بعدی حاج آقا خسروی فرماندار پیشین گنبد و فعال سیاسی اجتماعی بود که به حضار و نماینده گنبد و هیئت همراهش خیر مقدم گفت.

 وی ادامه داد اگر در بابت شخصیت بیات صحبت بکنیم گفتنی های زیادی دارم ،سال‌هایی که من فرماندار بودم بیات یکی از معدود خبرنگاران بود که درد مردم را می‌گفت وی انسانی فرهیخته بود و خبرنگاری شجاع و نترس بود. امیدوار شدند که خواسته‌ها و آرمان‌های بیات بعد از تشکیل دولت جدید محقق شود.

خسروی در پایان از اصحاب رسانه هم به خاطر زحماتی که برای برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آنه محمد بیات کشیدند تقدیر تشکر کردند.

سخنران بعدی علی ملایجردی از دوستان بیات از خراسان شهر نیشابور به جایگاه دعوت شدند  و به زبان ترکی و فارسی سخنرانی کوتاهی کردند. وی از شخصیت بیات گفتند که دوستی من با بیات خیلی کوتاه بود یک سال هم نشد و ادامه داد ای یکه سوار قلم گلستان امروز در صحرا نه تنها برنج بروید بلکه اهل قلم و بیات هایی بروید. ایشان در پایان سخن خود فقدان بیات را به خانواده و اهل قلم تسلیت گفتند.

در ادامه قمرالدین سیدی یکی از شاعران کلاله ای شعری در وصف آنه محمد بیات ،

گزلنجه گیدیب گزن یریمده

خبرینگ یتیشدی گؤچدی دیدیلر

آل آسماندا ییلدیزلارینگ ساییندان

بیر ییلدیز یانگادان اؤچدی دیدیلر

قرائت نمودند و گفت خبرنگار کیست و خودش جواب داد خبرنگار کسی است که پرچم ایل خود را بتواند بالا ببرد و در انعکاس واقعیت‌ها کوتاهی نکند و او کسی نیست جز آنه محمد بیات.

سپس در ادامه برنامه  پخش کلیپ که توسط مستندساز و عکاس ترکمن خلیل یزدانی تهیه شده بود، مهمانان را به سکوتی برد و در ذهن خود حضور مردانگی بیات در زمان حیات را تصور نمودند و همه در سکوت مطلق قرار گرفتند.

پس از پخش کلیپ از نماینده گنبد مهندس حکیم آق ارکاکلی دعوت شد وی به مهمانان و مسئولین استانی و شهرستانی که در مجلس استاد قلم استاد حوزه رسانه مرحوم آنه محمد بیات حضور رساندند خوشحالی خود را اعلام و قدردانی نمودند.

 وی سخنرانی خود را به احترام خانواده مرحوم بیات به زبان مادری ترکمنی ادامه دادند و از برگزارکنندگان مراسم که خبرنگاران و خانواده مرحوم بودند تشکر کردند و با اشاره به سخنان دبیر همایش ایزدی اشاره کرد و گفت چنین مراسم در زمان حیات برگزار شود و از این پس به خود خواهید گفت ای کاش چنین مراسم را زمان زندگی وی برگزار می‌کردیم.

 نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی و با تایید سخنان خسروی چنین گفت، بیات به شهرستان استان و وطن خود  تعصب منطقی داشت. وی از بطن جامعه درد کشید و مشکلات مردم را چشید و به ناچار می‌نوشت. با وحدت و وصیت  به خاطر ورزشکاران زنان مردان سیاستمداران گفت اگر هدف و راهمان این باشد که فردا روزی چنین مراسمی برای ما برگزار شود افتخاری بیش نخواهد بود.

نماینده گنبد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسم  گفت که بر حسب وظیفه جهت تقدیر و تشکر از زحمت کشان گنبدی ،فارس ترکمن حضور رساندم  و  بگویم که به عنوان نماینده  از ۲۹۹ نماینده کشور یک نفر نماینده شما هستم و با تمام توان که دارم به عنوان فرزند شما تلاش خواهم کرد.

ایشان توصیه کرد ، وحدت اقوام را در اولویت قرار دهیم و از خبرنگاران خواست در جهت احقاق حق مردم در کنار ما نخبگان و خبرنگاران باشید تا به امانتی که در دست دارم صیانت کنم و به عنوان فرزند صحرا در خدمت مردم باشم.

نماینده گنبد در ادامه از حاج نورجان آق یاد کرد و  به علت حضور پررنگ در برگزاری مراسم زحمت کشیدند تشکر کرد و همچنین از حاج آقا خسروی و خانواده وی هم تشکر کرد که مکان خوبی را در اختیار گذاشتند.

سخنران بعدی پیشکسوت رسانه و بازنشسته صدا و سیما آقای موسی جرجانی بود و گفت من در سال ۱۳۵۵ در بخش رادیو به عنوان خبرنگار استخدام شدم و مدتی در تهران بودم و بعد به گرگان اومدم.وی ادامه داد و به خاطره‌ای با آنه محمد بیات و حضور وی و رئوفی در کلاس خبرنگاری و نحوه کنجکاوی بیات در حق طلبی و واقعیتگویی و قلم شجاع او اشاره کرد و گفت که اخیراًقبل از فوت ایشان در اردیبهشت ماه با دعوت کنسولگری ترکمنستان با چندی از دوستان آنه محمد بیات،عاشر محمد رئوفی، لطیف ایزدی و آمان دردی مقدر رفتیم. بیات گفت که من دوستی دارم در نیشابور به نام علی ملایجردی که با وی هماهنگ کردم و قرار شد که ما شب در نیشابور در منزل آن دوستمان بمانیم و همان شب را در آنجا سپری نمودیم.

جرجانی در ادامه گفت  که بیات هر آنچه که می‌نوشت درد جامعه بود.

پس از جرجانی، احمدی معاون استاندار به عنوان حامل پیام استاندار به جایگاه دعوت شد و پیام تسلیت استاندار را قرائت نمود و در قسمتی از متن پیام او چنین آمده بود، که فرهنگ تکریم بزرگان نباید به فراموشی سپرده شود.

بی تردید مرحوم آنه محمد بیات به عنوان چهره تاثیرگذار در عرصه رسانه استانی توانسته بود با رعایت اخلاق و منش حرفه‌ای گره‌هایی از مشکلات استان را بگشاید و نقش بسزا در تقویت وحدت و انسجام سرزمین برادری داشته باشد. دکتر زنگانه  ضمن ادای احترام به پیشکسوتان و فعالان رسانه‌ای استان خصوصاً از ناز محمد پقه و دیگران نیز یاد کرده بودند.

در ادامه دکتر مصطفی سبطی رئیس حزب اتحاد ملت گلستان گفت مرحوم آنه محمد بیات در همه زمینه‌ها از عرصه خیریه تا خبرنگاری، هنر تاریخ و منطقه ترکمن صحرا فعال بود.همیشه خاطرم هست می‌گفت در مراسم مختومقلی حضور برسانم. وی در تمامی عرصه‌ها پیش قدم بود فعالیت دلسوزی به کشور و منطقه‌اش را که آنه محمد بیات داشت یکی تعصب به زبان مادری و زبان اقوام بود. شعاری که حزب مشارکت هم داشت. سال ۸۴ در انتخابات در کنار ما بود دوم خرداد در جریان اصلاح طلب هم  در کنار ما بیات و دیه جی و ایزدی در کنار ما بودند و جایش در انتخابات گذشته خالی بود.

رحمان قلی توماج شاعر آق قلایی در دعوت به جایگاه  شعری زیبا در وصف آنه محمد بیات را با تسلط کامل اجرا و چنین شروع کردند:

آداملارینگ گولی دینگ

صحرانگ سؤزلأر دیلی دینگ

یاشینگ‌اولالیب دألده

سن یاشلیقدان اولی دینگ

وی این واقعه را به خانواده بیات تسلیت گفتند و به برگزارکنندگان این مراسم که در حرمت بزرگان خود قدم برمی‌دارند تشکر کردند.

در ادامه خانم دکتر متین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به عنوان سخنران بعدی دعوت شد.

 وی چنین گفت استان گلستان با وجود خبرنگاران یکی از آرام‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی خبر داد  ۲۸ اردیبهشت در تقویم کشور ایران از طرف انجمن مفاخر ایران به عنوان روز مختومقلی ثبت شد و در پایان از خبرنگاران هم تشکر کردند.

سپس احمد مرادپور یکی از وکلای ترکمن که حامی خبرنگاران بود به جایگاه دعوت شد و با اشاره به مطلب الهه موسوی که روح ترکمن صحرا درگذشت اشاره کرد و چنین گفت چگونه یک شخص به روح ترکمن صحرا تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم بیات آن چنان تلاش کرد در سطح استان و کشور و در مراسمات پیش قدم بودند که وی را به این جایگاه رساندند. سپس با تایید بر سخنان حاج آقا خسروی گفتند که وی شجاع‌ترین فرد در عرصه خبرنگاری بودند.

آنا محمد بیات بهترین نسخه بود که می‌تواند سرمشق دیگران قرار بگیرد. مطالبات وی در جریان اصلاح طلب شناسنامه‌دار بود.

حاج حمید کمی از کوموش دپه و سردبیر هفته نامه صحرا سخنران بعدی بود و گفت: مرحوم بیات هویتی داشت. آموزش زبان اقوام از مطالبات همیشگی آقای بیات بود. امیدوارم که این خواسته ها برآورد شود. آنامحمد در عرصه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی سیاسی خستگی ناپذیر زحمت کشید ولی ما او را به عنوان خبرنگار می‌شناسیم.

دوست دیرینه بیات ادامه داد،۶۰۰ میلیون سال قبل با ورود انسان به اجتماع با خبر، زندگی کردند و خبرهای خود را با هک کردن بر روی درختان سنگ وغیره نوشتند و خبررسانی کردند. انسان بدون خبر نمی‌تواند زندگی کند و باید خبرنگار از قدرت فاصله داشته باشد.

کمی افزود: قدرت فساد پرور است و اگر خبرنگار و مطبوعات در بطن قدرت باشد یواش یواش به فساد تبدیل می‌شود. وی ادامه داد مطبوعات را خبرنگار ارزشمند می‌کند اگر خبرنگاری ارزشمند نباشد مطبوعات ارزشمند نمی‌شود و خاطرنشان کرد که آنه محمد بیات از خبرنگار ارزشمندی بود که به مطبوعات ارزش آفرینی کرد.

دکتر کیا موسوی قائم مقام ستاد مردمی دکتر پزشکیان در گلستان سخنران بعدی بود که به جایگاه آمد

وی با اشاره به فعالیت آنه محمد بیات چنین گفت بزرگان را بعد از مرگ یاد می‌کنیم و در زمان حیات نیز ما یاد نگرفتیم در کنار هم هستیم وقتی از دست دادیم تازه یادمان می‌آید که چه گوهری را از دست دادیم .

 وی ادامه داد مشکل اینجاست که ما صدای حقیقت نیستیم و تاکید کرد که به این باور برسیم که به همدیگر احترام بگذاریم اگرچه منتقد ما باشد. چون بیان حقیقت در اولویت ما نیست.

ایشان ادامه دادند هیچ وقت دوستی من و  بیات رسانه‌ای نشد و امیدوار شدند حضور در این مراسم یک درسی برای آموختن احترام در هنگام کنار هم بودن باشد.

وی در پایان سخنان خود گفتند که خبرنگار چیزی است که دیگران آن را نمی‌خواهند بشنوند و ابراز  امیدواری کردند که قبل از مرگ صدای بی صدایان باشیم

سپس شاعر فارس زبان محمود رحیمی شعری را در وصف بیات بسیار عالی دکلمه نمودند

سبحان سالاری یکی از نویسندگان و فعال فرهنگی اجتماعی از تربت جام سخنران بعدی مراسم بودند. وی در ابتدا فقدان آنه محمد بیات را از طرف خود و مردم تربت جام تسلیت عرض کردند و گفتند مرگ حق است و برای شاه و گدا برابر است.

مهم این است که در فرصت کوتاه عمر چه چیزهایی از خود به یادگار گذاشت. آنه محمد بیات با وجود اینکه از بین ما رفت اما نام و یادش در بین ما زنده است ،دوستی دیرینه من با بیات به فامیلی تبدیل شد.

 وی با اشاره به بزرگان ترکمن صحرا حاج مراد دردی قاضی و برادر بزرگوار بیات ، اراز قلی بیات  گفت که آنان توانستند با برکت زندگی کنند خالی آمدند و پر رفتند،آقای آنه محمد بیات نیز بدون کاستی با تکیه بر قلم خود استوار بود و فرزند مردم بود و به درجه فرزند ایل تبدیل شد.

 ایشان در پایان سخنان خود  از کسانی که در طی ۴۰ روز در برگزاری بزرگداشت آقای بیات زحمت کشیدند تقدیر تشکر نمودند و گفتند که روحش شاد و یادش گرامی باد.

دکتر حکیم کوچکی از دوستان دیگر بیات هم در نوبه خود چنین گفت مرحوم بیات بسیار فعال بودند و در موسسه خیریه احسان گلستان هم با ما همکاری می‌کردند و در کنار ما بودند و در جلسات ما شرکت می‌کردند.

وی یک شخصیت پرتلاش و مطالبه‌گر بودند و در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی هم با ما بودند،روزی بیات به من گفت آقای دکتر انسان می‌تواند درد و مشکلات مردم را به راحتی عنوان کند اما مشکل خود را نمی‌تواند عنوان کند.

وی از بیمارستان پیامبر اعظم و ریاست آن خواست که فرزند مرحوم بیات را به کار پرستاری که داشت برگرداند و خانواده وی را خوشحال کند.

دکتر کوچکی ادامه داد  ایشان پایبند به اصول اخلاق بود و گفت روزهای خوب بودن و با هم بودن را هرگز فراموش نمی‌کنم.  سخت است از خوبی‌های وی بنویسم در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در صف اول بود باور دارم که خنده‌هایت خاطراتت جاودانه شد دوست عزیز راحت بخواب، نیستی اما در دل ما جا گرفتی و برای کسی که در دل بماند مرگ معنا ندارد.

سپس مجریان برنامه فرزند مرحوم بیات ، آتلان بیات را به جایگاه دعوت کردند آتلان چنین گفت از اینکه به حرمت پدرم جمع شدید سپاسگزارم. پدرم صدای رسای صحرای ترکمن بود.

خاطرات کودکانه را به یاد دارم که پدرم همیشه دستش کتاب مجله بود. نخستین نشریه ترکمن، صحرا در دستش بود. پدرم مشوق تحصیلات فرزندانش بود یادم هست اولین روز مدرسه در کنارم نشست کنار رودخانه زمینی داشتیم که کار می‌کرد.

بسیار تلاشگر بود. اولین دادگاهی مطبوعات استان گلستان برای پدرم تشکیل شد.

مشکلات ترکمن صحرا از زبان و قلم او شنیده می‌شد. یاشولی‌ مردم و منطقه بود در ماجرای اوخی تپه، سد گلستان، یلمه سالیان برای انعکاس خبر  دریغ نکرد. به همراه دیه جی و حمید کمی اولین نشریه صحرا را به چاپ رساندند. به محیط زیست اهمیت می‌داد هرگونه پیشرفت از طرف مدیران را تقدیر می‌کرد و با قلم نقد، کاستی ها و مشکلات را برای آنان یادآوری میکرد.

پایان بخش مراسم دعوت از دکتر پورمندی بخشدار داشلی برون بود. وی از بانیان مراسم تقدیر تشکر کرد و گفت آقای بیات دوست بنده بود و به عنوان مشاور شورای شهر در کنار ما همکاری می‌کرد. شخصیت بسیار برجسته‌ای بود واقعاً حرف مردم و درد مردم را به راحتی می‌گفتند و هیچ ابایی نداشتند همیشه روشنگری می‌کرد در ایام انتخابات تنور انتخابات را گرم می‌کرد.

درست یک ماه قبل از فوت ایشان به من خبر دادند که با آقای بیات دیدار کنم. سپس به همراه کمال آخوند غراوی نماینده گنبد در مجلس خبرگان رهبری به عیادتش رفتیم. ایشان دایره المعارف بخش داشلی برون بود.

در پایان مراسم مجریان مراسم عاشر محمد رئوفی و خانم صفایی ضمن تشکر از حضور پررنگ مردم، اعضای شورای شهر و روستاها و دهیاران ،بخشداران ،فرمانداران استانداران ،مدیران ادارات ،شاعران خبرنگاران و تمامی فعالین فرهنگی اجتماعی و سیاسی که تشریف آوردند تقدیر تشکر کردند

پایان بخش مراسم  اقامه نماز مغرب به طور جماعت و صرف شام بود. پس از صرف شام دعای سفره و ثواب ۲۵ ختم کامل قرآن و ۲۲ ختم تهلیل به روح آن مرحوم نثار گردید.

 

در حاشیه مراسم چه گذشت؟

 حضور پرشور مردم مسئولین و فعالین فرهنگی اجتماعی و سیاسی بی‌نظیر بود

اعضای ستاد مردمی گروه‌ها و کمیته‌ها در نظم و برگزاری مراسم خوب درخشیدند.

برگزاری همچنین مراسم برای یک شخصیت مطالبه‌گری چون آنه محمد بیات تا اکنون اولین مراسم‌های پرشکوه و با عظمت بود.

مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای سخنرانان و شاعران بسیار دقیق و قابل تمجید بود.

اجرای مجریان مراسم عاشر محمد رئوفی و خانم صفایی در نظم روال ادامه برنامه تاثیرگذار بوده و تشکر و قدردانی مردم از زبان مجریان مراسم ستودنی بود.

اقامه نماز مغرب با جماعت به طور باشکوه برگزار شد.

مکان همایش و مکان پذیرایی که تالار وارنا بود از نظر زیبایی، نظم ،مدیریت و کیفیت بسیار عالی بود.

پذیرایی شام از هر لحاظ, نحوه پخت توزیع و کیفیت کم و کاستی نداشت

حاج نورجان آق پا به پای جوانان پیش قدم و در بررسی و تحلیل و مدیریت مراسم بسیار فعال بود.

نثار ۲۵ ختم کامل قرآن و ۲۲ ختم تهلیل به روح زنده یاد آنه محمد بیات نشان از مردمی بودن بیات در زمان حیات بود

توزیع رایگان (مجله ترکمن دیار ) ویژه نامه آنه محمد بیات به همراه بروشور و سین برنامه به تمامی مهمانان و شرکت کنندگان هدیه فرهنگی و ماندگار بود که با حمایت اتاق اصناف گنبد، خیرین و دوستداران خبرنگار ارشد زنده یاد بیات انجام پذیرفت.

همکاری تیم تدارکاتی مجموعه تالار وارنا با تیم تدارکاتی مراسم واقعاً عالی بود.

حضور خستگی ناپذیر مدیریت تالار وارنا حاج آقا خسروی به همراه خانواده محترمشان و پرسنل زحمت کش آن مجموعه قابل ستایش بود.

تهیه و پخش کلیپ توسط هنرمند مستند ساز خلیل یزدانی همه را به سکوت غم فرو برد.

حضور عکاسان فیلمبرداران و خبرنگاران همتایی نداشت.

همکاری و حضور مدیر کل ارشاد استان گلستان خانم دکتر متین و مدیران فرهنگ ارشاد گنبدکاووس مرا وه تپه و آق قلا  و … جای تشکر ویژه دارد.

حضور مسئولین از جمله معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد دهرویه، معاون استاندار احمدی و فرمانداران سابق و فعلی  دیگر شخصیت‌های سیاسی اجتماعی فرهنگی ادبی بسیار پررنگ بود.

حضور نماینده مردم گنبد و بخش داشلی برون مهندس آق ارکاکلی به همراه یاران و مشاوران ایشان وزن برگزاری مراسم  را بالا برد و جای تقدیر داشت

حضور و همکاری فرزندان و خانواده و برادران و بستگان آنه محمد بیات  در اجرای برنامه های مختلف مراسم ستودنی بود.

حضور مهمانان فارس ترکمن و اقوام مختلف از تربت جام ، نیشابور ،گرگان و شهرهای مختلف استان و ارسال پیام تسلیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر های بندر ترکمن و آق قلا ارزش و حرمت وحدت و دوستی و برادری در بین اقوام را ثابت کردند.

همکاری و مشارکت مجتمع توریستی و گردشگری وارنا، شورای شهر و شهرداری گنبد ،اداره اصناف گنبد،فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد جای تقدیر و تشکر دارد که اجرشان با خداوند.

حضور اصحاب رسانه الوان بود ،حضور اقوام به وضوح خود را نشان می‌داد.

نتیجه زحمات و تلاش قابل ستایش اعضای ستاد مردمی آنه محمد بیات خصوصا دوستان نزدیک وی از جمله حاج نورجان آق ، حاج علی خسروی ، لطیف ایزدی، عاشرمحمد رئوفی، سبحان سالاری نیا، مزدک بهروش ، ولی محمد خوجه، اسلام سارلی،

علی کیان،محمود رحیمی ، مهدی سیدکلاته،خانم صفایی، رشید اخگر ، یاشار نیازی ، خلیل یزدانی،حاجی قربان طریک ، اکبر پیرا ، یحیی یاری،  وهاب سارلی، فرهاد قاضی ،کریم پورمحمدی،آمان دردی مقدر، عبدالرضا نظری، عبدالرحیم آنه مرادی،شیرمحمد شیروانی،آقای طاطار عکاس، نیما بهرامی،رشید قره باشی، همراه خوجه،مسعود رضوان،مقصود چرکزی،هارون نظرخانی،سهیل نظرخانی،مصطفی عظیمی،سلمان عطاگزلی،حافظ قره باش،آرسلان قلیچی، دایانچ غراوی،احسان صابری،محمدامین ملکی،عمران عالمی،مهدی بیات،کیوان فرهمند،امیرمحمد پرماه،ناصر غراوی،عبدالمجید آرخی،   شریف نافعی، خانم تجا، آمان محمد خوجملی ،محمدامین قاضی، فرزندان بیات آتلان و دایان بیات ، داماد بیات مجید سالاری ،برادران بیات عبدالرحیم بیات ،آمان محمد بیات ، جبار بیات  و …. آشکار بود.

کارت‌های شناسایی شکیل اعضا و خادمان و استقبال از مهمانان با خوشرویی از بدو ورود تا لحظه خداحافظی نظم و عظمت ستاد برگزاری را جلا بخشیده بود.

عکسها از: جلیل طاطاری

دهم شهریور ۱۴۰۳

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا