مطالب ویژه

گزارش مراسم بزرگداشت آنامحمد بیات از نگاهی دیگر

پایگاه خبری اولکامیز – پس از وفات زنده یاد آنامحمد بیات خبرنگارمطرح گلستاتی و فعال اجتماعی ترکمن صحرا به همت جمعی از یاران رسانه ای وی و با همکاری و پشتیبانی معتمدین گنبدی، هزینه ی مجلس ترحیم روز سوم، چهارم و پنجم را با زنده کردن ضرب المثل «قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود» توسط اصحاب رسانه و انجمن ها و تشکل های ادبی و دوستان با وفایش ودر خور شأنوعظمت آن خبرنگار خدوم انجام شد.

سپس جمعی از خبرنگاران گنبدی و همکاران آن مرحوم بیات با هم پیمان بستند که مراسم بزرگداشت آن مرحوم را  بیات را در روز چهلم برگزار نمایندبه همین منظور ستاد مردمی بزرگداشت شکل گرفت  اعضای کمیته ها مشخص شد.

در این مسیر همگام با اصحاب رسانه برخی از شخصیت ها، نهادها وارگان ها همچون شهرداری و شورای شهر گنبد، اتاق اصناف گنبد و اداره ارشاد اسلامی حمایت کردند، علاوه برآن جمعی از شهروندان از تمام اقوام و فرهنگ دوستان از جمله مدیریت مجتمع توریستی وارنا حاج آقای خسروی و خیرین از آق قلا تا گنبد و دیگر شهرها پای کار آمدند وهمکاری نمودند.

چند جلسه را حاج ولی محمد خوجه و بار آخر را حاج نورجان آق میزبانی نمودند. همکاری نزدیک آقایان کیان، بهروش، سیدکلاته، خانم صفایی و خانم تجا قابل تقدیر بود.

شرکت کنندگان در جلسات برنامه ریزی مراسم بزرگداشت عبارت بودند از: حاج ولی محمد خوجه، حاج نورجان آق ، حاج علی خسروی،  لطیف ایزدی، عاشورمحمد رئوفی،  مهدی سیدکلاته، درنه صفایی، ناهید تجا، اکبر پیرا، شریف نافعی، امان محمد خوجملی، علی کیان، محمود رحیمی، رشید اخگر، فرهاد قاضی، کریم پورمحمدی، وهاب سارلی، یاشارنیازی، عبدالرحیم بیات، دایان بیات، آتلان بیات

سرانجام روز موعود فرا رسید و مراسم بزرگداشت زنده یاد آنامحمد بیات خبرنگار گلستانی و فعال اجتماعی ترکمن صحرا روز جمعه نهم شهریور از ساعت ۴ عصر در تالار وارنا کلید خورد و تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت.

پس از اقامه نماز مغرب با جماعت و صرف شام در سالن پذیرایی مجتمع با نثار سلام و صلوات ودعا و تقدیم ختم قرآن و تهلیل به روح پاک مرحوم آنامحمد پایان بخش مراسم بود ولی حدود نیم ساعت در داخل و خارج تالار شرکت کنندگان دسته دسته و دورهم سرپا ایستاده و مشغول گفتگو بودند و اکثرا از یاد و خاطره ی زنده یاد بیات صحبت می کردند و اکثر جمعیت شرکت کننده به هنگام خداحافظی ازبرگزاری منظم و پرشور این مراسم ابراز رضایت می نمودند.

در این روز جمعی از شخصیت های سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان نیز حضور داشتند، علاوه برآن مهمانانی از خراسان رضوی و جنوبی نیز آمده بودند.

حضور جمعیت گرم و پرشوربود. دراین مراسم که به مناسبت چهلمین روز وفات این خبرنگار ساده زیست برگزارگردیده بود شخصیت های مردمی چون حاج نورجان  آق، حاج علی خسروی، دکترمصطفی سبطی، احمدمرادپور، حاج حمید کمی، دکترکیا موسوی، سبحان سالاری نیا، دکترحکیم کوچکی، یکی پس از دیگری سخن گفتند و هرکدام نکات مفیدی را بیان نمودند..

موسی جرجانی مرد خستگی ناپذیر علیرغم کسالتی که داشتند با حضور در مراسم به بیان خاطرات پرداختند.

علی ملایجردی نویسنده و اهل نیشابور با طی مسافت ها حضوریافته و یادداشت خود را با ظرافت قرائت کردند.

مهندس حکیم آق ارکاکلی نماینده محترم شهرستان گنبدکاووس و داشلی برون به همراه یاران و مشاوران ارشد به شکلی منسجم در وارنا حضور یافتند و به دو زبان فارسی و ترکمنی سخنرانی شیوایی را کردند.

احمدی معاون استاندار نیز پیام دکتر زنگانه استاندار گلستان را قرائت نمودند.

خانم متین مدیرکل ارشاد گلستان نیز سخنرانی کردند

علی پورمندی بخشدار داشلی برون نیز از خاطرات گفتند.

شاعران قمرالدین سیدی از شهر فراغی و رحمانقلی توماج از آق دگیش آق قلا  به زبان ترکمنی و محمود رحیمی شاعرگنبدی به زبان فارسی اشعار خود را قرائت کردند که درجای خود تحسین برانگیز بود.

 در اواخر مراسم آتلان بیات فرزند آنامحمد دلنوشته ای را قرائت کرد که جمعیت حاضر را تحت تاثیر قرار داد.

 کلیپی به کارگردانی خلیل یزدانی در اواسط برنامه پخش شد که  جالب توجه بود همچنین کلیپ کیوان فرهمند و امیر محمد پرماه نیزقبل از مراسم تنوع خاصی به مراسم بخشید.

در ابتدای مراسم قران را قاری نورالله موثق قرائت کرد. مجریان مراسم نیز عاشورمحمد رئوفی و درنه صفایی  بودند که یکی به زبان ترکمنی و دیگری به زبان فارسی اجرا کردند و اجرای خوبی داشتند. ترکیبی بودن مجری ابتکار جالبی بود که در این مراسم اتفاق افتاد.

مدیریت وارنا و عوامل و پرسنل آن در مراسم همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر و سپاس دارد.   

توزیع مجله ترکمن دیار  در بین جمعیت حاضر در مراسم از دیگر رویدادهای جالب این مراسم بود که با حمایت مالی اتاق اصناف گنبد و برخی از خیرین و دوستداران فرهنگ و زنده یاد بیات صورت گرفت. ویژه نامه مرحوم بیات در این مجله منتشر شده بود که با استقبال حاضرین همراه شد.همچنین بروشور نیز بین حاضرین توزیع گردید.

دایان دوگونچی

WWW.ULKAMIZ.IR

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا