تورکمن صحرا

وداع با رضا پهلوان

 پایگاه خبری اولکامیز – محمد خوجه، عضو شورای نویسندگان رسانه اولکامیز نوشت:

فراق رضا توماج معروف به رضا پهلوان نه تنها برای من، پردرد و غم انگیز بود بلکه فراق او چنان سنگین بود که غم و ماتم شهر انبارالوم و حومه و کشتی گیران ترکمن صحرا و دوستدارانش را فرا گرفت .

رضا پهلوان متولد ۱۳۵۶شمسی بود و تقریبا یک سال بود که با بیماریش دست و پنجه نرم میکرد اما روحیه بالایی داشت.

او عاشق کشتی بود. از دیار کشتی خیز و پهلوان پرور انبارالوم برخاست.  پدر بزرگش ، پدرش، برادرش همه کشتی گیر بودند و رضا ادامه دهنده راه آنها بود.

از نوجوانی وارد میدان کشتی شد و سالها در عرصه‌ کشتی (گورش) خوش درخشید. ابتدا از برادرش کشتی گیر نامدار ترکمن صحرا هرمن حاجی پهلوان الفبای کشتی را آموخت و زیر نظر او شروع کرد و تمرین میکرد تا بتواند مثل برادرش در میدان کشتی بدرخشد. پدرش آقی قاری حاجی نیز در دوران خودش کشتی گیر بود مشوق فرزندانش بود و خانواده و برادرش هرمن پهلوان نقش بسزایی در موفقیت های رضا پهلوان در کشتی داشتند.

رضا پهلوان روز به روز در کشتی پیشرفت کرد و در کارش بسیار جدی و تلاشگر بود. همیشه لبخند در لبان داشت و  خاکی و شوخ طبع  و در غم و شادی مردم شریک و سهیم  بود.

در عرصه کشتی حاشیه ای نداشت و با اخلاق و مردانگی کشتی می گرفت. برای او اخلاق و پهلوانی مهمتر از قهرمانی بود .

بله؛ از ورزشکار همین اخلاق و مرام و منش پهلوانی می ماند.

رضا پهلوان در میادین کشتی قدرتمندانه به مصاف حریفان میرفت و حریف را بلند میکرد میچراند و در همان موقع به خوبی مهارت و تکنیک  و فن « چوفن » به خوبی اجرا میکرد و در نتیجه حریف را به زمین می زد و پیروز می شد و اگر هم شکست می خورد ناامید نمی شد آن را مقدمه و مایه پیروزی می دانست .

تااینکه رضا پهلوان قبل از اذن صبح روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در خانه اش در اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و زود از میان ما رفت.

مراسم تشییع او با حضور انبوه مردم ترکمن صحرا روز پنجشنبه ساعت ۹صبح در شهر انبارالوم برگزار شد و مردم انبارالوم و حومه و دوستان و کشی گیران ترکمن صحرا  با پیکر مطهر او ضمن تشییع وداع کردند و در سوگش گریستند. روحش به اسمانها پرواز کرد اما کالبد بی جانش را سوار بر مرکبی چوبین در آرامگاه شهید عاشورجان واقع در « قچ قراقره » در شمال انبارالوم به خاک سپرده شد.        

  روحش شاد و یادش گرامی باد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا