سیاسی

همدلی از همزبانی بهتر است

پایگاه خبری اولکامیز – جمال محمدمرادی: با اعلام لیست کابینه دکتر پزشکیان شوک عجیبی به اهل سنت و اقلیت‌ها وارد شد و علت آن عدم وجود حتی یک نفر از عزیزان در لیست دکتر پزشکیان بود کما اینکه به جرات میتوان گفت قدم اصلی را برای پیروزی دکتر پزشکیان اهل سنت رقم زدند و با توجه به درصد بالای آرای اهل سنت به راحتی می‌توان به این موضوع پی برد.

با دیگر قوم‌ها به علت‌های مختلف کار ندارم اما به نظر بنده علت نبود فرد ترکمن در این لیست اول به خود ترکمن‌ها برمیگردد.

متاسفانه ما ترکمن‌ها هیچ‌گاه نتوانستیم از منیت‌مان بگذریم و به صدای واحد برسیم. اکثرا برای خودمان جنگیدیم و برای جمع نجنگیدیم. هیچ‌گاه تحمل دیگری را نداشتیم حتی در شورای راهبردی ترکمن‌ها که در این دوره از انتخابات ریاست‌جنهوری فعال بود نتوانسته‌اند از تمامی بزرگان و فعالین سیاسی و اجتماعی سود ببرند و فقط تعداد حکم و برگه چاپ شده را در کمیت افزایش دادند ولی در بطن ماجرا این شورا فقط محدود به چند نفر بود که به زور از تعداد انگشتان یک دست تجاوز میکرد و متاسفانه شنیده می‌شود که در همان تعداد اندک هم اجماعی نیست و همه اعضا برای شخص خودشان تلاش می‌کنند و در کل می‌توان گفت به نام ترکمن‌هاست ولی به کام خودشان!

چندین مورد در گذشته داشتیم که یک ترکمن به انتصاب در پست‌های بالای مدیریتی نزدیک بود اما دیگر ترکمن‌ها در بهترین حالت بی‌تفاوت بودند و متاسفانه بعضی دوستان سنگ‌اندازی نیز میکردند. نمونه آن یکی از دو گزینه معرفی شده توسط وزیر وقت به دکتر روحانی جهت ریاست نظام مهندسی ساختمان کشور ترکمن بود که متاسفانه هیچ حمایتی از بقیه سیاسیون ترکمن دیده نشد.

متاسفانه اولین علت عدم موفقیت در رسیدن به مناصب بلندبالا خودمان هستیم به حدی که حتی همین حالا هم می‌دانم بعضی از خوانندگان این متن در سر می‌پروانند که این متن در حمایت یا علیه فلان شخص یا کس است و با پوزخند به مطالعه ادامه می‌دهند.

عزیزان هم‌قوم و کیش چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه قبول بکنیم و چه قبول نکنیم متاسفانه اکثریت ما این رذیله اخلاقی را داریم و تا صدای واحد نداشته باشیم مطمئنا همچون گذشته در دولت‌های بعدی نیز سر ما بی‌کلاه خواهد ماند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا