مطالب ویژه

نگاه تبعیض‌آمیز شهردار گنبد در تقسیم امتیاز طبقات مسکن در مناطق مختلف شهر

فرماندار جلوی این اقدام ناروا را بگیرد

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی: اخیراً در افواه عمومی و فضای مجازی بحثی مطرح شده است مبنی بر این که شهردار گنبد، با تقدیم لایحه‌ای به شورای شهر، گنبد را به چهار منطقه تقسیم کرده است. منطقه (r3) مرکز شهر، منطقه (r2) پیرامون مرکز شهر، منطقه ی (r1) حاشیه‌ی شهر و منطقه‌ی (r ویژه) جنوب شرقی شهر، یعنی منطقه بهارستان. منطقه ی(r1) شامل مناطق شمال شرقی و شمال غربی و جنوب غربی می‌شود، یعنی حاشیه‌های شهر را با کوچه‌های عرض ۶ متر از سه طبقه به دو طبقه کاهش داده است. در منطقه‌ی (r ویژه) که شامل جنوب شرقی شهر(بهارستان) می‌شود را با کوچه‌های عرض ۶ متر به سه طبقه افزایش داده است.

سئوال اساسی از شهردار محترم این است، چرا چنین تصمیم تبعیض‌آمیزی گرفته شده است؟ مناطق دیگر شهر(r1) که منطقه‌ی وسیعی را هم دربرمی‌گیرد، چه فرقی با منطقه (r ویژه) جنوب شرقی شهر، (بهارستان) دارد؟

از سه منطقه یک طبقه کاسته و به یک منطقه، یک طبقه اضافه شده است؟ برای این که عدالت رعایت شود بهتر است، به منطقه (r1) هم مانند منطقه (r ویژه) نگاه شود. در غیر این صورت، شهروندان معترض شدیداً واکنش نشان خواهند داد. بهتر آن است که شهردار محترم لایحه را پس گرفته و با اصلاحات لازم به کمیسیون عمران برگرداند. تا تبعیض و بی‌عدالتی موجود رفع گردد.

یا شهردار محترم گنبد و اعضای شورای شهر طرفدار این موضوع، در خصوص تبعیض‌آمیز نبودن لایحه‌شان برای شهروندان گنبد توضیح دهند، تا نگرانی‌ها برطرف شود. یا توجیه کارشناسی آن را ارائه بفرمایند تا مشخص شود که تبعیضی در کار نیست. اگر شهردار محترم توضیح قانع کننده‌ای ارائه ندهند، یا لایحه را اصلاح نکنند، بهتر است شورای شهر لایحه مزبور را مورد تصویب قرار ندهند.

اگر چنانچه شورای شهر مصوب نمایند، وظیفه فرماندار محترم گنبد است، که جهت صیانت و پاسداری از حقوق شهروندان آن را در تطبیق قوانین مورد تصویب قرار ندهند. نفس مطرح شدن چنین موضوعی باعث نگرانی ساکنان مناطق مختلف شهر شده است. امیدوارم مورد توجه و دقت نظر مسئولین امر قرار بگیرد، تا نگرانی‌ها بر طرف شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا