مطالب ویژه

نگاهی به عملکرد فرمانداران مراوه تپه

پایگاه خبری اولکامیز – عطا محمد فروز: از دوم خرداد۷۶ و همزمان با ریاست جمهوری سید محمد خاتمی که یواش یواش انتصاب ترکمن ها به فرمانداری شهرستان های اکثرا ترکمن نشین استان گلستان شروع شد شهرستان های بندر ترکمن، گمیشان و آق قلا فرمانداران ترکمن زیادی را به خود دیده اند که در جای خود به نقد عملکرد هر یک از ایشان خواهیم پرداخت لکن مراوه تپه در بین همه این شهر ها داستان دیگری دارد.

از همان ابتدا خشت اول این کار در مراوه تپه کج نهاده شد انتصاب بیمار گونه و الاکلنگی فرمانداران در این شهرستان امکان توسعه را از آن گرفت و فرمول غیر منطقی یکبار گوگلان یک بار یموت که از چندین سال پیش در این منطقه در حال اجراست باعث شده است تا فرصت های خدمت فرمانداران تماما به بالانس گروه های قومی آنجا بگذرد و کارهای عمرانی و توسعه ای آنجا به حد مطلوب و شایسته نرسد. به عنوان مثال جاده های مرگ و حادثه خیز این شهرستان درست به همان شکل و کیفیتی باشد که ۴۰ سال پیش بوده است.

اگر چه اقداماتی انجام شده است ولی کار های نشده بسیار است. معلوم نیست که فرمانداران سابق و فعلی این شهرستان در این سالها منطقه حتی یک متر بزرگراه یا جاده یک طرفه به خود ندیده است!

با نهایت تاسف باید گفت که شهرستان چهار فصل مراوه تپه در این سالها بدترین نوع مدیریت را تجربه نموده است معلوم نیست در این سالها چه کارنامه و چه آمار و چه عملکردی به بالا ارسال می شده است. اشتغال همان اشتغال سنتی است افتتاح کارخانه بزرگ کمتر به گوش می رسد. مناطقی مثل بخش گلیداغ که بیش ازیک متر بارش سالیانه برف دارد با مشکل آب روبرو هستند.

به نظر می رسد اگر هزاران میلیارد تومانی که در این سالها برای توسعه ده ها اداره و سازمان و دستگاه و نگهداری و رفع استهلاک آنها و حقوق کارکنان اداری هزینه گردیده است مستقیما توسط دولت مرکزی مستقیم در پروژه های هدف هزینه می گردید امروزه قطعا منطقه آبادتر داشتیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا