مطالب ویژه

پزشکی که نامش برای بیماران سرطانی امید آفرین و زندگی بخش است + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز – محمد خوجه : خوب به خاطر دارم ۱۴ اسفند سال ۱۳۹۴ جهت معاینه بیماری ام به مطب دکتر یاشا مخدومی مراجعه کردم و دوباره در ۱۹ اردبیهشت سال ۱۴۰۱ جهت معاینه وبررسی بیماری همسرم مراجعه کردم در همان سال‌ ۱۴۰۱ یک گفتگو با او انجام داده بودم اما قسمت نشد که منتشر کنیم .

قبل از اینکه دکتربه معاینه وبررسی بیماری ونگاه مدارک و آزمایشات همسرم بپردازد من به او گفتم: آقای دکتر یادت است من در سال ۱۳۹۴ جهت معاینه و بررسی بیماری خودم به شما مراجعه‌ کرده بودم او فکر کرد و بلافاصله گفت: چه بیماری داشتی؟ من بیماری ام را توصیح دادم  وبعد سخن ام را ادامه دادم و به دکتر گفتم: آقای دکتر من از تیر ماه سال ۱۳۹۵ به تغذیه طبیعی خام گیاهخواری رو آوردم و از همان سال ۱۳۹۵ تیر ماه داروها را کنار گذاشتم و داروی مصرف نمیکنم و به اذن خدا بوسیله تغذیه طبیعی خام گیاهخواری بیماریم را شکست دادم او تعجب کرد و گفت: واقعا؟! خدا را شکر که خوب شدی.

 من از چگونگی و روش درمان با تغدیه طبیعی خام گیاهخواری و دفع سموم و مواد زائد از بدن بوسیله خام گیاهخواری به دکتر توضیحاتی دادم او حرفها من را خوب گوش دادند و از درمان من بوسیله تغذیه طبیعی خام گیاهخواری خوشحال شد وخدا را شکر کرد و بعد به معاینه و بررسی و نگاه به عکسها و آزمایشات بیماریهای همسرم پرداخت.

 او به تغذیه و نوع صحیح تغذیه وسبک زندگی سالم وانتی اکسیدان ها  که در میوه ها وسبزیجات و پایه گیاهی است را مهمترین وتاثیرگذارترین در پیشگیری سرطان میداند و برمصرف آن تاکید دارد.

دکتر یاشا مخدومی؛ متولد تهران و اصالتا از خطه ترکمن صحرا شهر تاریخی کوموش دفه است واز مفاخر ترکمن ومقیم مشهد است وفعال ترین وکوشا ترین اعضای تیم متخصصان سرطان است و شخصیت برجسته علمی؛ پژوهشی جامعه ما است‌.

آوازه دکترمخدومی در هر کوی و برزن کلانشهر مشهد پیچیده است. او در سال ۱۳۶۲ در رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شدند و در سال ۱۳۶۹ در رشته پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شده و بلافاصله وارد تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی شده  ودرسال ۱۳۷۳ در رشته تخصصی  رادیوتراپی انکولوژی سرطان شناسی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد فارغ‌التحصیل شدند او در خانواده تحصیلکرده و اهل علم وادب بزرگ شده و تربیت و رشد  کرده است پدرش در رشته مهندس کشاورزی بوده ومادش دکترای داروسازی دارد و مادر او اولین دکترای داروساز زن ترکمن است.

 دکتر مخدومی اولین دستیار تخصصی در رشته رادیوتراپی و انکولوژی و درمان و دارو ها سرطانی بوده است.

 او در سالها ۱۳۷۳تا ۱۳۷۸ مشغول فعالیت در آموزش پزشکی  تبریز  بوده و در سال ۱۳۷۸ تا۱۳۸۰ مسئول مرکز سرطان اورمیه را به عهده داشته و نقش سازندگی در ایجاد ان مرکز داشته است و از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آموزش نیروهای تخصصی سرطانی مشغول کار وفعالیت هستند وهمچنین در ساخت وساز مراکز سرطان خیریه با کمک خیرین را دارند ودر حال توسعه ان هستند دکتر مخدومی علاوه بر اینکه پزشک حاذق و موفق به شمار می رود بلکه در زمینه های پژوهشی مقالاتی در کنگره ها وسمینار ها ارائه داده و عضو هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران و عضو انجمن جامعه پزشکی اروپا رادیوتراپی انکولوژی است.

او با تمام وجود برای رفع کاستی ها ومشکلات بیماران سرطانی باعشق وصادقانه وامید دادن به زندگی انها به طور شبانه روزی وخستگی ناپدیر سالهاست که به عنوان پزشک سرطان شناس در درمان بیماران سرطانی در حال تلاش وفعالیت هستند و ازصبح تا شب در دانشگاه به عنوان استاد وهئیت علمی دانشگاه و در بیمارستانها امید و امام رضا”ع” و مطب خود مشغول کار وفعالیت است.

 انسانی وارسته و مرد اخلاق و تواضع  که خود را وقف خدمت به درمان بیماران سرطانی و مرهمی برای تسکین بیماران سرطانی کرده است. دغدغه ی اصلی او رسیدگی به مشکلات بیماران سرطانی ودرمان آنان است و وظیفه و رسالتی که یک پزشک بردوش دارد به نحو احسن انجام میدهند و با عطوفت و با اصول روانشناسی و مظهر پایبندی به صفات عالی وخصائص والای انسانی  که در شرایط سخت با آرامش وصف ناپذیر روح امید در زندگی بیماران میبخشد و نامش برای بیماران سرطانی دلگرمی ؛ امیدآفرین و زندگی بخش است و پزشکی است که راهنما ومشاوره دلسوز وکوله باری از تجربه و تخصص و فضل و دانش و درایت و فرزانگی ست.

 او نه تنها یک پزشک دلسوز، حاذق و مجرب است بلکه به گواهی بیماران و مراجعین او زندگی اش را وقف باز کردن گره مشکلات بیمارانش کرده است.

 دکتر مخدومی در تشخیص بیماری و استدلال ونتیجه گیری ان بسیار خوبی دارد و برای درمان بیمار جهت‌ ارائه و روش های مناسب و درمانی جدید بهره می برد و وجود چنین پزشکی سرشار از یمن و برکت برای بیماران و مردم است او احساس بیماران سرطانی را که هم درد و هم هزینه های سرسام اور درمان دارند را به خوبی درک میکند هرچه از دستش براید برای درد دردمندان و بیماران انجام میدهد.

 او اجازه میدهد بیمارراحت صحبت کند و به نظر بیماران احترام می گذارد و با نگاه محبت آمیز به سئوالات و به درد دل بیمار و به دقت به حرفهای بیمار گوش میدهند و خودش شنونده خوبی ست و به سخنان بیمارش بها وارزش قائل است و با صبر ؛ خونسردی و با حوصله پاسخ سؤالات بیمار را میدهد و دوست دارد کمتر حرف بزند اما با ادبیات مناسب ؛ شفاف و دلسوزانه وبا اصول روانشناسی خود و ارتباط هنرمندانه خود لبخند بر لب بیماران می‌نشاند تا انها را بانشاط وسرحال وامیدوار به اینده ببیند وبیماران را امید به زندگی بهتر راهنمایی میکند وانان را به این باور می رساند که با علم پیشرفت امروز پزشکی وتوکل به خدا و اعتماد به نفس وبا روحیه بالا دوری استرس وافکارمنفی و با ایده های نو و تغذیه طبیعی وسالم بیماری سرطان را سرکوب ودرمان کرد.

دکتر یاشا مخدومی برای بیماران سرطانی قوت قلب ودلگرمی مصاعف خوبی به انها میدهد و سخن صریح خود را با متانت و ملایمت  اعلام میکند و لحن صمیمی خیرخواه دارد یار وغمخوار بیمار است و دل به دل بیمار میدهد تا دردش را درمان کند نه فقط درد جسم بلکه آزار روح را هم ؛مرهم میگذارد. 

 در راه درمان و پژوهش علمی برای تحقق اهداف خود ؛ با توان خود گامهای مستحکم بسوی افق های روشن وموثر پیش می رود تا بتواند کار ارزشمند و فراموش نشدنی را ارزانی مردم وبیماران سرطانی دهد.

در پایان به این پزشک حاذق و مهربان وشخصیت  علمی وفرهیخته و مفاخر ترکمن؛ آرزوی سلامتی وتوفیق روزافزون را از درگاه خداوند منان خواهان وخواستارم.

منبع – ماهنامه ترکمن دیار – شماره ۲۱

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا