گزارش

مراسم بزرگداشت مرحوم آنا محمد بیات در گنبد برگزار شد

پایگاه خبری اولکامیز – عبدالرضا نظری، خبرنگار: بعد از ظهر روز جمعه توسط دوستم جما باشقره دهیار روستای بهلکه نفس شهرستان علی آباد از روستای خودم شاغال دفه به مقصد گنبدکاووس حرکت کردیم
‌ هوا گرم بود. باید خودمان را یک ساعت از زمان شروع برگزاری مراسم حضور می یافتیم با احتیاط با سرعت مطمئنه به طرف مقصدمان مجموعه گردشگری وارنا شهرستان گنبد ادامه دادیم سرانجام بر وفق مراد در تایم مناسب به مقصدمان محل برگزاری مراسم از پیش تعیین شده رسیدیم .

بلافاصله از اتومبیل پیاده شدیم و به طرف محل برگزاری مراسم حرکت کردیم در بیرون از مراسم. سه نفر از فعالان اجتماعی. گنبدی را دیدم
گویا آنها من را شناختن ولی من هیچ تصویری یا شناختی از این عزیزان در ذهن نداشتم
این سه نفر با ادب احترام به طرف محل برگزاری مراسم من و دوستم جما باش قره را راهنمایی کردند.
سپس از طریق پله ها به طبقه دوم. مجموعه وارنا رسیدیم که دو بخش داشت
بخش اول. مکانی برای پذیرایی و بخش دیگر سالن همایش بود .

در بخش پذیرایی این مجموعه. تعداد ی از جوانان و همکاران رسانه ای خودم در حال جنب جوش و تکاپو بودند و هر کدام انجام وظیفه میکردند .
در این بین چشمم به یک میزی افتاد که روی آن ویژه نامه ای بصورت یک کتاب به مناسبت در گذشت مرحوم بیات از دست رفته مان چاپ شده بود و در اختیار علاقمندان قرار میدادند .

از نزدیک نظاره گر مهمانان و آن میز کتاب شدم خوشبختانه بر خلاف انتظارم هر مهمانی که از راه می رسید از یک کتاب را از روی نیز برمیداشت و وارد سالن مراسم میشد.

در این بین دوست و همکار عزیز قدیمی خودم لطیف ایزدی مدیر پایگاه خبری اولکامیز را دیدم با بقل کردن همدیگر و گفتن خوش آمد گویی و احوال پرسی کارت کمیته اطلاع رسانی از این مراسم را دریافت نمودم بلافاصله وارد سالن محل برگزاری مراسم رفتم.

تعداد زیادی از مهمان ها روی صندلی ها نشسته بودند در این بین با یک نگاه به داخل سالن تعداد بسیاری از فعالان اجتماعی فرهنگی و رسانه ای به چشم میخورد.
یاشار نیازی، آینا شیرزاد ، خانم قزلسفلو و حاجی قربان طریک، اکبر پیرا ، فرهاد قاضی ، محمد خوجه و دایان جان و  آتلان جان فرزندان مرحوم بیات و عاشر محمد رئوفی،رجب پیرا، پیمان پیرا، وهاب سارلی، رحمان رحیمی سید، ابراهیم مامی زاده و مهمان دیگر از مرکز استان. ایرج رمضانی، احمد راییجی،  استاد موسی جرجانی و چندین عزیز دیگر که به این مراسم آمده بودند به چشم میخورد.

در چند ردیف آخر. تعداد زیادی از خانم ها نشسته بودند در این بین. پیرزنی را دیدم که. مسن به نظر می‌رسید و عصایی به دست داشت لحظه ای نظاره گر این مادر مسن شدم و با احتیاط تصاویری از او گرفتم.

در این بین در ردیف خانم ها همکار خودم. خبرنگار آینا شیرزاد را دیدم با سلام علیک و احوال پرسی کوتاه از وی خواستم چندتا تصویر از خانم های حصور یافته دراین مراسم برای م عکس بگیرد او نیز بلافاصله گوشیم را گرفت و چند عکس از خانم های حضور یافته چند فرم عکس برایم گرفت
در این بین با همکارم خبرنگار خانم قزلسفلو او هم مثل ما برای پوشش خبری ابن مراسم آمده بود به اتفاق از زاویه های مختلف از حضور مهمانان تصاویری گرفتیم .

زمان سپری می‌شد با حضور متین مدیر کل فرهنگ ارشاد تعداد افراد سیاسیون نیز زیاد شد.
فرماندار گنبد / رئیس ارشاد گنبد / بخشدار داشلی برون / نماینده گنبد آق ارکاکلی/ دوجی رئیس ارشاد مراوه تپه / و عکس و تصویر از حضور آنها در این مراسم برایمان مهم بود. باید تصاویری از آنها می‌گرفتیم بلافاصله روی سن رفتیم و از جلو تا انتها سال از اجتماعات مهمانان. تصاویری گرفتم دوباره به سالن پذیرایی برگشتم تا گلویی تر کنم. در انجا اتلان و دایان جان را دیدم. که زیر بازوی مادرش را گرفته بودند به نظر می‌رسید به علت از دست دادن همسرش مرحوم بیات غم اندوه تمام وجودش را فراگرفته با پرس جو. کردن گویا همسر آن مرحوم حال مناسبی ندارد گویا از ناحیه قلب مشکلی دارد و انزو گرافی نیز شده بودند بلافاصله با رسیدن اورژانس و عوامل امداد با گرفتن فشار خون و دیگر تست ها ی اورژانسی به دستور آنها همسر مرحوم را با آسانسور به مکانی دیگر هدایت نمودند
سرانجام با پایان مراسم دوباره برای پذیرایی و صرف شام به سالن. پذیرایی برگشتم سپس با صرف شام و قرائت دعای سفره و هم چنین با قرائت فاتحه ای برای مرحوم آنا بیات مجموعه توریستی وارنای گنبد کاووس را به اتفاق دوستم جما باشقره گنبد را به مقصد شاغال دفه روستایمان ترک نمودیم.

در حاشیه برگزاری مراسم چهلم بیات با اکبر پیرا خبرنگار گنبدی که امروز ها به خاطر از دست دادن دوست ویار و همکار دیربنه خود اناب یات بار غم اندوه فراوان را بدوش دارد از اجرا و برگزاری مراسم هم صحبت و همکلام شدم .

اکبر پیرا با گرامیداشت یاد و خاطرات مرحوم بیات گفت برای برگزاری مراسم چهلم بیات که امروز برگزار شد برای آن در چندین نوبت جلسه خانگی برگزار کردیم که پس از برگزاری چند نوبت حداقل ۵ جلسه تبادل نظر برای برگزاری هرچه با شکوه این مراسم اظهار نظر و مشورت کردیم سرانجام با تشکیل کمیته ای ۱۵ نفره قرار  شد از صفر تا صد این مراسم بصورت دقیق برنامه ریزی شود سرانحام‌ چند هفته قبل با مشخص کردن و زمان و مکان دقیق برگزاری مراسم از طریق رسانه ها و و کانال های مختلف اطلاع رسانی نمودیم.

وی ادامه داد برای برگزاری این مناسب ساعت ها نشستیم و تا دوستان و آشنایان آن مرحوم ودیگر عزیزان را ساماندهی تا انجام وظیفه کنند که در این بین تعدادی از خبرنگاران و فعالان. مجازی را به عنوان کمیته اطلاع رسانی این مراسم برگردیم و کارتی برای آنها صادر نمودیم تا آنچه که در این مراسم میگذرد اطلاع رسانی نمایند. از اعضای کمیته اطلاع رسانی در خواست داریم این مراسم را در خبرگزاری ها و پایگاهای خبری و رسانه های مجازی اطلاع رسانی کنند.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مراسم خوبی بود کاش برای خبرنگاران و فعالین ک در قید حیات هستند و راه انامحمدبیات را ادامه میدهند هم چنبن مراسمی برکزارکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا