فرهنگی

لطیف ایزدی: بزرگداشت مرحوم آنامحمد بیات، تکریم عدالت خواهی، قانون مداری و مطالبه گری است

پایگاه خبری  اولکامیز – مراسم بزرگداشت زنده یاد آنامحمد بیات با حضور شخصیت های سیاسی فرهنگی اجتماعی ادبی و رسانه ای استان گلستان ، دوستان ، آشنایان ، اقوام و خویشان آن مرحوم روز جمعه نهم شهریور ماه در تالار وارنا گنبد کاووس برگزار شد. در ابتدای این مراسم لطیف ایزدی به عنوان دبیر همایش سخن گفت. سخنان ایشان را در ذیل میخوانید:

سلام به حضار گرامی و سروران ارجمند.

در ابتدای سخنم به این پرسش می خواهم پاسخ بدهم که چرا مراسم بزرگداشت مرحوم بیات را برگزار می کنیم؟ هر چند که بهتر می بود که این مراسم در زمان حیاتش گرفته می شد.

باز به مصداق ضرب المثل ترکمنی : « اولینی ( درگذشتگان )  سیلان بای بولار اولو سینی ( بزرگان ) سیلان بگ بولار » احترام و تکریم درگذشتگان سبب تمول می شود و احترام بزرگان سبب بزرگی. بنابراین برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنامحمد بیات کاری درخور و شایسته است.

 بزرگداشت شخصیت های علمی فرهنگی دینی اجتماعی سیاسی ادبی هنری و رسانه ای چند فایده بسیار مهم دارد:

اول اینکه ادای دین به زحمات و تلاش های آنهاست.  

دوم اینکه تجلیل  و تکریم این عزیزان به حساب می آید.

سوم با تجلیل بزرگان  نسل جوان تشویق می‌شود که به این سمت و سو حرکت کنند و این باعث می‌شود که نسل جدید هم تشویق به پیمودن راه بزرگان شوند.

چهارم اینکه این مراسم سبب شناخت بیشتر شخصیت ها می شود.

بزرگداشت شخصیت های فرهنگی،علمی و دینی،یعنی بزرگداشت علم و غرهنگ و دین،یعنی اشاعه فرهنگ و علم در جامعه.

بزرگداشت آنامحمد بیات شخصیت سیاسی عدالت خواه، قانون گرا و رسانه ای ترکمن صحرا ، تکریم  فرهنگ، عدالت خواهی، قانونمداری و رسانه مطالبه گر ترکمن صحرا بشمار می رود.

شخصیتی که مرد عمل و تلاش در عرصه برای عدالت، توسعه، خیریه، رسانه مطالبه گر بود.

 او آگاهانه از بیماری رایج کنش‌گری این زمانه یعنی خودخواهی و خودشیفتگی بری بود و در عین حال بزرگترین آمال و آرزوی خود را قانونمداری، حق طلبی، شایسته سالاری، برابری خواهی و رفع تبعیض، کاهش آلام و رنج جامعه و تلاش برای برداشتن قدمی برای پیشرفت جامعه گذاشته و دیگر خواه و جامعه دوست  تمام عیار بود و به عبارتی کاملتر او یک ایل اوغلی به تمام معنا بود.

از این مراسم شخصیت های حقیقی و حقوقی، مدیریت مجتمع توریستی وارنا، شهردار و شورای شهر گنبد ، اتاق اصناف گنبد ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و برخی از شهروندان  فرهنگ دوست پشتیبانی و حمایت کردند که از همه این عزیزان تشکر میکنم .

در پایان امیدوارم که در زمانه دولت وفاق، کارها به کاردان سپرده شود. نام نیکان و بزرگان فراموش نشود و روزگار مردم سرزمینم خوش و خرم باشد.

 از همه شما سپاسگزارم.  

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا