مطالب ویژه

قوانین خودساخته پمپ بنزین های گلستان و بی تفاوتی مسئولان

پایگاه خبری اولکامیز – مهدی سید کلاته: مدتهاست سهمیه سوخت خودروها تغییر کرده و سهمیه ۱۰۰ لیتر بنزین آزاد برای بسیاری کفاف یک ماه تردد را نمیدهد، در این مقطع که کاهش میزان سهمیه آزاد مشکل ساز شده ، استفاده از کارت آزاد جایگاه های سوخت تنها راهکار حل این معضل برای مردم بوده که متاسفانه در استان گلستان بخصوص برخی جایگاه های شرق استان هر روز با یک قانون و روال مواجه هستیم که بر مشکلات مردم می افزاید. 

طبق اعلام کارکنان جایگاه ،سهمیه ی روزانه جایگاه ها هم محدود بوده و با توجه به موقعیت قرار گرفتن هر یک ، فقط چند ساعت از روز پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان خواهد بود . ساعتی که کارت ها شارژ مجدد میشود طبق اعلام کارکنان جایگاه ، ساعت ۱۲ شب است اما اجازه سوختگیری با کارت آزاد از ساعت ۱۲ شب داده نمی‌شود حال آنکه برخی جایگاه ها آغاز فرآیند سوخت گیری با کارت آزاد جایگاه را ۵ صبح اعلام کرده اند، برخی ۶ صبح و جدیدا هم برخی ۷ صبح ! از طرف دیگر زمان اتمام سهمیه هم مشخص نیست و با میزان مراجعه مشتری تغییر میکند ، گاها ۱۲ظهر، ۱۴، ۱۸ و اصلا قابل پیش بینی و برنامه ریزی نیست ، عجیب تر اینکه در استان های مجاور هر ساعتی که به پمپ بنزین مراجعه شود کارت آزاد جایگاه بدون محدودیت در اختیار مشتری قرار میگیرد و این قوانین سختگیرانه و خودساخته ظاهرا مخصوص استان عزیز ما گلستان است .

اگرچه نظر دولت آن بوده که مردم با ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومنی و ۱۰۰ لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومنی مصرف خود را مدیریت کنند و کارت جایگاه برای مواقع اضطرار در نظر گرفته شده اما واقعیت این است که مقادیر ۶۰ لیتر و ۱۰۰ لیتر برای یک ماه تردد خودرو یک خانواده کافی نبوده و حداقل دو تا سه بار سوخت گیری با کارت جایگاه را اجتناب ناپذیر کرده است .

در این روزها که بخاطر مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی واقعا اعصاب مردم متشنج و بهم ریخته است ایکاش مدیری دلسوز در استان پیدا شده و تدبیری بنماید تا بنزین زدن هم موجب فشار عصبی به مردم نگردد . چه ایرادی داشت از همان ساعت شارژ مجدد کارت جایگاه یعنی ۱۲ شب سوختگیری آغاز میشد؟ چه منطقی پشت این تصمیم بوده که در خلوت ترین ساعات شبانه روز خودرو ها نتوانند بنزین آزاد بزنند و عملا یک صف جدید و ترافیک و شلوغی به ساعات اولیه صبح شیفت داده شود بخصوص که هر جایگاه هم یک کارت فعال بیشتر ندارد و مدت انتظار خودروهای بی بنزین مانده را طولانی تر میکند .

اساسا هدف از این تغییر ساعات شروع بکار سوخت گیری با کارت جایگاه که برخی ۵ صبح و برخی ۷ صبح اعلام میکنند با چه منطق و استدلالی است ؟ چرا چنین روندی در مازندران و سمنان دیده نمیشود؟ آقای مسئول، لطفا دنبال کاستن از آلام مردم باشید نه افزودن بر مشکلات آنها ،استفاده از بنزین آزاد هم معضل شده و این واقعا غیر قابل قبول است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا