یادداشت

روایت نشست شصت و سوم جیحون

پایگاه خبری اولکامیز – عظیم سقر:

باز هم خدا را شاکرم که توفیق حضور در یک محفل ادبی به همراه دوست خوبم محمد خوجه نویسنده و اهل قلم انبارالومی در گنبد را داشتم.

این جلسه به همت انجمن ادبی جیحون و با تلاش و زحمات دوستان من جمله فرهاد قاضی، لطیف ایزدی، آنادردی کریمی ، بهروز مفیدی و دیگر عزیزان برگزار شد.

این بار مهمان برنامه خانم اق بی بی بسیم شاعره اهل بندر ترکمن بود در کتابخانه شخصی حاج ولی محمد خوجه با حضور پرتعداد علاقمندان از جای جای ترکمن صحرا حضور داشتند.

خانم بسیم را می توان از مفاخر بندر ترکمن و حتی کل صحرا دانست که در این جلسه سروده های بسیار زیبا سرود.

آنجه خود می گوید دوران نوجوانی به زبان شیرین فارسی شعر می سرودم ولی با تشویق اطرافیان و اساتید پیرامونم به شعر ترکمنی روی آوردم.

شاعر بزرگترین آرزویش گسترش و حفظ زبان مادری و فرهنگ و هنر و حراست از آن و از بین رفتن فقر و بیکاری و نابرایری جتسیتی و عاقبت به خیری جوانان را در سروده هایش یاد می کند.

از نظر ایشان درد یک انسان فراموشی زبان مادری و عدم استفاده شهروندان از بکارگیری و واژه ها و کلمات ترکمنی می داند.

همجنین در این جلسه از پدر بزرگش به نیکی یاد میکند که با کتاب و اشعار عارف استاد بی بدیل ادبیات ترکمن مختوم قلی فراغی آشنا کرده است.

از دیگر نکات زیبا و مثبت این جلسه از دید نگارنده اشعار زیبای وی را مدعوین جلسه با تشویق های پیاپی همراهی می کردند‌ و در مقابل نقد و بررسی اشعار وی توسط مخاطبین حاضر جوابی و تسلط بر جلسه را میشوذ یاد کرد.

در پایان آرزوی موفقیت برای این بانوی شاعر را از خداوند دارم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا