مطالب ویژه

دغدغه ها و مطالبات مردم ترکمن صحرا از دولت دکتر پزشکیان

پایگاه خبری اولکامیز – مردم شریف استان گلستان بویژه مردم همیشه درصحنه ترکمن صحرا در برهه های مختلف وعرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… همواره با حصور گسترده ودرخشان وسرشار از اندیشه و شوق خود، صحنه هایی بی بدیل و خیره کننده از همدلی و همکاری خود در حمایت از دکتر مسعود پزشکیان تا رسیدن به پیروزی از خود نشان دادند و حماسه ای دوباره برای نجات ملت ایران آفریدند.

مرد و زن و پیر و جوان در اقصی نقاط استان سرسبز گلستان با حضور غیرتمندانه و سرشار از شور و شوق خود در انتخابات ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگی زرین بر دفتر افتخارات ماندگار و بی شمار این خطه از ایران اسلامی اضافه کرده و دیگر بار نعمه همدلی و مهرورزی و اتحاد و یکپارچگی خود را به این خاک پاک استان ، بویژه ترکمن صحرا طنین انداز نمودند.

بی شک این مشارکت‌ آگاهانه و و حماسه ماندگار شما مردم عزیز در انتخابات، موجب یاس و نابودی و خنثی‌سازی دسیسه ها و زبونی و ذلت هرچه بیشتر دشمنان خواهدشد.

اینجانب ضمن تبریک این رخداد شکوهمند ملی، به ملت شریف ایران اسلامی، از زحمات بی دریغ و آگاهانه و سرشار از اشتیاق تمامی مردمان نیک نهاد استان گلستان، بویژه ترکمن صحرا، که با خلق این حماسه پرشکوه، موجب‌ افزایش حرارت تنور انتخابات و ایجاد شور و شعف انتخاباتی و ترغیب هرچه بیشتر مردم فهیم به مشارکت در تعیین سرنوشت‌ کشورگردیدند،  صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

 اکنون‌ که رئیس جمهور، منتخب که مدیر اجرایی کشور و مسئول پیشرفت مادی و معنوی آن است، که با رای و تشخیص شما مردم خردمند و آگاه انتخاب شده، سپاس و تحسین خودرا به پیشگاه شما مردم شریف استان گلستان بویژه ترکمن صحرا ی وفادار، تقدیم می نمایم و به رئیس جمهور منتخب، توفیق خدمتگذاری به مردم و کشور عزیزم را تبریک می گویم و قاطعانه خواستار مطالبات برحق مردم مظلوم این خطه هستم.

با توجه به اینکه دوباره یک دولت عدالت محور و به قول خودش عملگرا و مورد تایید اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان روی کار آمد، آیا به مطالبات قانونی و مغفول مانده اهل سنت نگاه ویژه خواهد شد، و خواهند گذاشت این اتفاق میمون و مبارک بر کام اهل سنت شیرین شود؟

اگر نگاهی به چندین دوره دولت اصلاحات و اعتدال بیافکنیم، کارنامه آنها در برخورد با مطالبات اهل سنت ضعیف و غیرقابل پذیرش بوده‌است و در گذشته علیرغم همراهی میلیونی اهل سنت، دغدغه نخبگان ما را رفع نکرده اند.

امیدواریم دولت چهاردهم بتواند اعتماد مجدد جامعه اهل سنت به خودش را مغتنم بشمارد تا فردا روز شرمنده رای آنها نباشند.

مردم شریف عدالت‌خواه ترکمن صحرا که در خطه سرسبز گلستان، بویژه در کنار رنگین کمانی از اقوام زندگی می‌کنند، با درایت به اینکه انتخابات دریچه ای است به سوی آینده، و آینده نیز با انتخاب امروزشان ساخته‌ می شود، برای تعیین سرنوشت توسعه‌ کشور و تحقق مطالبات برحق خود حضور پیدا کردند و در ۱۵ تیر ۱۴۰۳ حماسه‌ آفریدند.

حال که نامزد ما پیروز میدان انتخابات شده‌ است، ترس و واهمه داریم از فردای سرنوشت مان که :

مبادا !

۱- حقوق مردم زحمتکش ترکمن صحرا را با احساسات ما ابزار جمع آوری رأی خود کنند.

۲- مبادا تعدادی در اطراف ریاست جمهوری و در بعضی استان‌ها بویژه در استان گلستان( ترکمن صحرا ) جمع شده با رأی ما کاسبی کنند و از فردای انتخابات ما را نادیده بگیرند.

۳- از تکرار افعال طیف های مختلف اصلاح طلب و اعتدالگرایانی می ترسیم که در چندین دوره مسئولیت های کلان و میانی‌ داشته اند و همه کاره دولت بوده اند و به غیر از نگاه  جزئی که ( در دوره خاتمی رخ داد ) از ترکمن صحرا مغفول مانده اند و سال ها رأی ما را گرفته اند و در بهایش پاسخ : نمی شود ، نمی گذارند ، نمی توانیم ، گفته اند.

۴- ما فراموش نمی کنیم که این بزرگواران دولت اصلاحات و اعتدالگرا، حتی برای انتصاب در مقطع مدیر کلی هم بهانه می گرفتند و می گفتند از بالا نمی گذارند و نخبگان ما را دنبال نخود سیاه می فرستادند.

۵- ما می ترسیم از اکثر حامیان فعلی جناب آقای دکتر پزشکیان که، همان بزرگواران گذشته هستند که روزگاری نه چندان‌ دور ، همین بازی را با حقوق اهل سنت کردند و بردند و دستاورد چندانی هم برای ما نداشتند، سناریو دوباره تکرار شود.

۶- ما از آن می ترسیم که دوباره رأی ما را وسیله کسب قدرت خود کنند و مسیر مطالبه گری ما را به نا کجا آباد بکشند.

۷- مبادا فکر کنند که نخبگان ترکمن صحرا به نبوغ سیاسی نرسیده اند و با وعده ها و شعارهای رنگین مبهوت خواهند شد، بلکه این بار هوشیارند و دوباره در دام وعده های خام نخواهند افتاد.

۸- ما می دانیم کسانی که به سرنوشت آینده خود بی دغدغه باشند، راهی به بن بست می برند، شرکت ما در انتخابات یعنی لبیک گفتن به فرامین مقام معظم رهبری، و بلیط ورود به میز مطالبه گری، اعلام همدلی، برادری و مهر تایید بر حقوق خود می باشد.

۹- ما نیک می دانیم که در ادامه مسیر تحقق حقوق شهروندی خود، باید حکیمانه و صبورانه در مسیر قانون و مصلحت های کشور، قدم برداریم.

اولین گام در مسیر بهبود شرایط و تغیرات مثبت در جامعه، شرکت در انتخابات و دومین گام انتخاب بهتر است.

ما سالهاست با حضور صد درصدی خود پشت سر این طیف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان بودیم، با شعارهای آنها امید را در دلهایمان زنده کردیم، با لبخند آنها خندیدیم و با وعده‌های آنها دل خوش کردیم، پشت سر آنها سیاهی لشکرشان شدیم ولی هیچگاه به مطالبات برحق و طبق قانون اساسی‌ مان نایل نشدیم.

زیرا آنها وعده های خوب کاشتند و میوه های تلخ تحویل ما دادند ولی ما مردم غیور ترکمن صحرا صبورانه با امید، خودمان را زنده نگه داشتیم و علی‌رغم همه این بی توجه گی ها باز هم این طیف را برای روند حیاتمان متعادل تر دیدیم و به اصول گرایان پشت کردیم و هزینه ها هم دادیم، از دولت های اصلاحات و اعتدال ، وعده ها شنیدیم، ولی در صف انتظار ماندیم، صبر کردیم ولی وعده ها عملیاتی نشد.

ما نیک می دانیم که مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود.

ولی ما این بار فقط به خاطر اعتقاد به اصلاحات به میدان نیامده ایم، بلکه به خود شخص دکتر پزشکیان، به پاکدستی و عدالت محوری ایشان امید بسته ایم و وی را اهل عمل و وفادار به وعده هایش احساس کرده، به صحنه آمده ایم.

اکنون از ریاست محترم جمهوری جناب دکتر پزشکیان و دست اندرکاران ایشان انتظار داریم که به امیدها و انتظارات بر حق مردم وفادار ترکمن صحرا پاسخ مثبت دهند.

با احترام و سپاس فراوان:

دکتر  حکیم کوچکی قائم مقام ستاد استانی دکتر پزشکیان در استان گلستان

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در سیاست دموکراسی (مردم سالاری ) و مریتوکراسی ( شایسته سالاری ) دو مطلوب مناسب در شرایط تجربه تاریخی ما انسان ها هستند. در وضعیت ایران آیا دموکراسی تقدم دارد یا شایسته سالاری ؟ آیا امکان شایسته سالاری با دموکراسی حداقلی ممکن است؟ برای بدست آوردن دموکراسی با چه گروهی لازم به همکاری است؟ نحوه همکاری چگونه باید باشد؟ مشروط یا بی قید و شرط؟ هواداران اصولگرایان در منطقه که وضعیت شان مشخص است و آنان بیشتر دنبال منافع فردی و مقطعی هستند. اما طرفداران اصلاح طلبان با توجه به تجربه گفته شده در یاداشت فوق آیا لازم به بازنگری در نحوه تعامل با اصلاح طلبان استان نشین و مرکز نشین هستند؟ آیا نیروهای ترکمن ستاد پزشکیان از هول حلیم به دیگ افتادند؟ یا در پشت عملکرد خود دلائلی دارند؟ توجه داشته باشیم که دوران سوپرمن ها گذشته است و امثال دکتر پزشکیان اگر صداقت و عدالت محوری داشته باشند. جزئی از یک ساختار هستند و امکان شق القمر کردن ایشان کم است! در ناامیدی ممکن است امیدی باشد اما بسی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا