مطالب ویژه

حاج حمید موحد: میدان سوارکاری را به بخش خصوصی واگذار کنید+ تصاویر

نبود پیست استاندارد از دیگر مشکلات میدان سوارکاری آق قلاست

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی: این روزها پنج شنبه ها و جمعه های آق قلا متفاوت از روزهای دیگر هفته است. با ورود به میدان سوارکاری آق قلا با فضایی دیگر مواجه می شوید. از یک طرف شور و هیجان تماشاگران را می بینید و از طرف دیگر از اقدامات انجام شده زبان تجسین می گشایید. با تماشاگران که صحبت می کنیم همه از کارهای انجام شده در میدان سوارکاری آق قلا راضی و خشنود هستند. بانی این کار بزرگ کسی نیست جز حاج حمید موحد فرزند برومند حاج پیغمبرقلی موحد خیر و نیکوکار نام آشنای آق قلایی.

با وی که یکی از خادمان ورزش آق قلاست و با وجود جوانی، پختگی و هوشمندی خاصی دارد در جایگاه مسئولین دقایقی گفتگو کردیم در حالیکه با تاخت و تاز اسبان تیزتک صحرا و گزارشگری عطا کر، هیجان و شور و غوغایی در میدان برپا شده بود.

حاج حمید موحد گفت: مجموعه سوارکاری آق قلا متعلق به مردم آق قلاست. مردم در این مکان ورزشی اوقات فراغت خود را می گذرانند. در میدان سوارکاری آق قلا در طول سال ۱۲ هفته کورس مسابقه برگزار می کنیم. با تلاش و کوشش یکسری زیر ساخت ها را فراهم کردیم. سرویس بهداشتی، جایگاه صندلی ها، محل غذاخوری و امکانات دیگر مهیا شده است. مهمترین انگیزه ما خدمت به مردم  و رضایت خلق الله است آنجا که مردم خوشحال شوند ما هم هستیم .

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان آق قلا افزود: به مدت ۵ سال است که با صداقت و اخلاص در این مجموعه فعالیت داریم. سال ۹۷ شروع کردیم. با اندکی دقت در می بابید که وضعیت کنونی میدان اسبدوانی آق قلا با گذشته از زمین تا آسمان فرق کرده است. کارها و اقدامات انجام شده سبب رضایتمندی نسبی دوستداران ورزش شده و بالتبع ما هم تشویق می شویم. مردم قدرشناس هستند و خادمان خود را دوست دارند. امکانات و نیروی انسانی خود را در میدان سوارکاری آق قلا بسیج کردیم تا مکان ورزشی تفریحی گردشگری شهر را تقویت کنیم و مردم راحت اوقات خود را سپری کنند.

موحد در پاسخ به این سئوال که آیا ادارات و ارگان ها و نهادها کمک کرده اند اظهار داشت: متاسفانه ارگان های دولتی تاکنون ریالی به ما کمک نکردند. هر چند که دولت محترم شهید رئیسی قول داده بود ۱۰ میلیارد تومان به مجموعه سوارکاری آق قلا کمک کنند ولی تا الان محقق نشده است علیرغم اینکه از کانال های مختلف پیگیری کردیم ولی هنوز به نتیجه نرسیدیم.

او در پاسخ به اینکه تاکنون برای میدان سوارکاری آق قلا چه مقدار هزینه کرده اید اظهار داشت: بالغ بر بیست میلیارد تومان از جیب شخصی و یا از عواید و درآمد میدان سوارکاری برای عمران و آبادانی این مجموعه هزینه کردیم.

رئیس هیئت سوارکاری آق قلا در پاسخ به این سئوال که خواسته و تقاضای شما از دولت دکتر پزشکیان چیست گفت: بزرگترین مشکل ما نبود پیست استاندارد در میدان سوارکاری آق قلاست. اگر پیست مسابفه استاندارد شود می توان استفاده بهینه ای از مجموعه داشت و مربیان بیشتری می توانند اشتغال پیدا کنند. ورزش اسبدوانی بدون پیست استاندار توسعه پیدا نمی کند. یکی دیگر از مشکلات ما عدم واگذاری مجموعه به بخش خصوصی است. در حقیقت ما به نوعی مستاجر هستیم. مجموعه سوارکاری آق قلا در تحت پوشش شرکت توسعه و نگهداری اماکن و تجهیزات ورزشی است. البته وزیر ورزش قول دادند که واگذاری را انجام دهد ولی هنوز محقق نشده است. یک سئوال در این باره قابل طرح است اینکه چطور میشود مجموعه را نگهداری و هزینه کنیم اجاره هم بدهیم هر ماه حداقل ۱۲ میلیون تومان به نگهبان بدهیم سرمایه گذاری کنیم ولی در دست خود ما نباشد. خواهش و درخواست من این است بحث واگذاری مجموعه سوارکاری به شهرستان را تسریع کنند و به جد پیگیر باشند.

خادم ورزش آق قلا در مورد اقدامات انجام شده توضیح داد: در میدان سوارکاری آق قلا شن ریزی کردیم لوله های کهنه را تعویض کرده و لوله کشی را انجام دادیم. آنچه که اینجا اتفاق می افتد در ایران سابقه ندارد  که شخص امکانات  خود را در اختیار بگذارد هیچ منتی نداریم هر چه انجام می دهیم برای مردم عزیزمان انجام می دهیم.  هر کسی می خواهد کمک کند دستش را به گرمی می فشاریم.

از وی آمار کسانی که در میدان قعالیت می کنند را خواستیم گفت: در روز برگزاری حداقل ۲۰۰ نفر مشغول هستند. در روزهایی که مسابقه برگزر نمی شود ۵ – ۶ نفر بصورت استاندارد اینجا را نگهداری می کنند.

موحد در مورد درختکاری مجموعه گفت: دور مجموعه درختکاری را شروع کردیم منتهی اشتباه کردیم پالونیا را کاشتیم این درخت با زمین و شرایط  آب و هوایی اینجا همخوانی نداشت. آبیاری قطره ای را درست کردیم. چاه به راه افتاده است. قصد داریم دور مجموعه را امسال درخت بکاریم و فضای سبز را گسترش دهیم .

وی در پایان مصاحبه تصریح کرد: چه عبادتی بزرگتر از شاد کردن مردم است. از آن بزرگتر ( رضایت مردم ) عبادتی نداریم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا