تورکمن صحرا

جسارت ویژگی ممتاز آنامحمد بیات بود

پایگاه خبری اولکامیز – منصور آتابای: از خاکیم و به خاک بر می گردیم . در گذشت اندوه بار دوست عزیز مان آنا محمد  بیات که از چهره های ممتاز فرهنگی اجتماعی  و رسانه ای بودند به عموم مردم شریف استان گلستان و ترکمن صحرا و به ویژه همکاران رسانه ای ایشان تسلیت عرض می کنم .

ویژگی ممتازی که آنا محمد را از سایر همکاران ش متمایز می نمود جسارت ایشان در بیان مشکلات و معضلات متنابه جامعه ما بود .

ممکن است فردی بهترین تحصیلات آکادمیک  با نمرات عالی داشته باشد یا حتی موقعیت و جایگاه شغلی و اجتماعی خوب هم داشته باشد ؛  اما بدون جسارت و بدون جرات وارد عمل شدن اثر گذاری او را چه در جهان شخصی اش و چه در جایگاه اجتماعی اش ناچیز و بی فروغ  نشان دهد .

جسارت و جسور بودن ویژگی خاص مرحوم مغفور آنا محمد بود جایی که برای بیان مشکلات و معضلات پای شبه دادگاه  هم کشیده شد .

اکنون که ایشان پرده در خاک کشیده و در آستانه تشکیل دولت دکتر پزشکیان و انتصاب مدیران قرار داریم جا دارد نظر ایشان را در مورد عدم بکارگیری نخبگان ترکمن و اهل سنت در مدیریت ها باز نشر نماییم .

مرحوم بیات در پاسخ به سوال مدیر محترم سایت خبری اولکامیز ادامه در مرحوم آنا محمد بیات نوشته بودند علیرغم وجود دل سوزان بسیار در نظام و دولت که نگاه عدالت محور به ترکمن ها  و اهل سنت و سایر اقوام دارند ؛ قشر اندکی افراطی و به ظاهر حامی حاکمیت ، نگاه  متحجرانه به اقوام و اهل  سنت دارند با بدنه اجتماعی اقوام و اهل  سنت بیگانه اند و با نخبگان ترکمن ارتباط فصلی و  انتخاباتی دارند متاسفانه در نبود انتخابات عادلانه ؛  حرف شان  به کرسی می  نشیند و در نتیجه تبعیض برمردم ترکمن دو چندان می شود .

مرحوم انا محمد بیات در بیان راهکار رفع این معضل نیز نوشته اند:

وحدت و هم دلی روشنفکران و علمای دینی ؛ فعالین عرصه های اجتماعی و فرهنگی ترکمن در چهار چوب قانون نیم بند (عین مرقومه ایشان ) و هماهنگی با روشنفکران سیاسی فرهنگی  در سطح ملی که نگاه مثبت به اقوام  داشته اند ؛ دانسته اند .

سخن در خصوص مرحوم بیات بسیار است و  به سبب محدودیت  پیام   لازم دانستیم بخاطر حقیقت هم که شده  چند کلمه در خصوص مهمترین فضلیت اخلاقی ایشان سخن بگوییم . یکبار دیگر از صمیم قلب فقدان ایشان را  به خانواده محترم شان و عموم مردم عزیر استان تسلیت عرض نمایم.

محدودیت تلگرام متاسفانه مانع از توصیف کامل فضائل دوست عزیزم انام شد الان که نوشتم و می نویسم رطوبت و نم اشک چشم هایم را فرا گرفته …

اگر نگوییم انا تک و یکی بود اقلا مانند انا به عدد انگشتان یک دست در ابراز حق نداریم .

حیف حیف . . .

« گون ده کفن بیچر بو اجل خیاط »

بقول شاعر و فیلسوف و عقل دار

بزرگ ترکمن .

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا