اجتماعی

ترافیک و فرهنگ ترافیکی

پایگاه خبری اولکامیز – به شیوه برخورد مردم یک منطقه با یکدیگر در هنگام رانندگی را فرهنگ ترافیکی می گویند که با توجه به قوانین طروحی میشود . چالش ترافیک همواره دولت ها و مردم را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است .

ترافیک معظلی است که  نه تنها باعث افزایش استهلاک و اتلاف  وقت مردم میشود بلکه باعث الودگی هوا ، هدر رفتن سوخت و کاهش اوقات فراغت مردم  هم می شود . گاهی اوقات در جایی به عللی ترافیک رخ می دهد و انبوهی از خودرو ها پشت سر هم صف می ایستند و منتظر باز شدن گره ترافیک می مانند تا بترتیب مسیر را طی کنند .

در چنین شرایطی حوصله میخواهد تا ادم به حق و حقوق خود قانع باشد و صف را بر هم نزند اما متاسفان افرادی پیدا می شوند که فکر می کنند از همه زرنگترند و حوصله صف را ندارند از کناره ها ویا از لابلای ماشین ها به جلو میکشند تا چند دقیقه ای از دیگران جلو بی افتند اما غافل از اینکه نه تنها باعت بیشتر تلف شدن وقت دیگران می شوند بلکه وقت خودشان را هم بیشتر تلف می کنند و  باعث پیچیده تر شدن گره ترافیک شده و صف را طولانی تر می کنند .

این اقایان هم  باعث عصبانیت و آشفتگی دیگران می شوند و هم در روند امداد رسانی پلیس  و امبولانس هم اخلال ایجاد می کنند و مسیر انها را  می بندند در نتیجه چالش ترافیک رابیشتر و  سخت تر  می کنند. هر کاری فرهنگی داردو داشتن و رعایت کردن فرهنگ رانندگی و عدم تجاوز از ان در چنین  شرایط سخت برای همه و ضروری  است .

بر هم نزدن صف ترافیک نشان دهنده اخلاق و رفتار اجتماعی  فرد است که در چنین شرایط سخت و دشوار بیشتر به چشم می اید و نمود پیدا می کند . افراد قانع و محترم هرگز صف را بر هم نمی زند و گرفتاری مردم را بیشتر نمی کنند .چه خوب خواهد شد که همه به یکدیگر احترام بگذاریم و حق و حقوق  یکدیگر را رعایت کنیم  و در جاده ها و خیابان ها با احتیاط و صبوری رانندگی کنیم و از سرعت مطمئنه تجاوز نکنیم  تا هم خود و هم دیگران بسلامت به مقصد برسیم تا زندگی ادامه داشته باشد.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا