مطالب ویژه

بیانیه سخنگوی « شورای راهبردی ترکمن های ایران»

پایگاه خبری اولکامیز – عبدالغفار رادمهر سخنگوی شورای راهبردی ترکمن های ایران به مناسبت پیروزی دکتر پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای را صادر نمود که به شرح ذیل است:

“به نام خدای هستی بخش”

مردم فهیم و آگاه ترکمن صحرا و ملت شریف و بزرگ ایران

اینک، بار دیگر تلاش های ستودنی و گام های محکم شما با شعار «برای ایران» ، برای آن که ایران، هویت واقعی اش را بازیابی کند، با انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، به ثمر نشست و نقش تاریخی و اجتماعی خویش را در جهت برقراری دموکراسی بایسته و شایسته و آزادی های مدنی و عدالت اجتماعی، به نحو مطلوب با وفاق همگانی نشان دادید که پیوند قطره ها، آغاز پیروزی است.

انتخابات آزاد، رقابتی و دموکراتیک  و عادلانه، شیوه ای خِرَد پسندانه برای جابجایی و انتقال مسالمت آمیز قدرت است و مشارکت در آن به عنوان شرط لازم دموکراسی(و نه لزوما شرط کافی)،

نمایانگر روح بیدار و آگاه ملت و زمینه ای برای تثبیت و نهادینه شدن عقلانیت، گفت و گو و تمرین رواداری و دگر پذیری است.

ما، این پیروزی را به تمام زنان و مردان آزادی خواه و حق طلبی که در راه ترویج و ارتقاء و استیفاء حقوق شهروندی شان صادقانه و مسئولانه به پای صندوق های رای آمدند، تبریک عرض می نماییم.

 

مردم ایران  بر اساس آگاهی و تجربیات سال‌های پس از انقلاب به خوبی دریافته اند  که تحقق حقوق شهروندی، پیش نیاز ضروریِ رهایی و شکوفایی همه جانبه استعدادها و توانمندیهای نوع بشر  است. زندگی در یک جامعه مدنی و برقراری دموکراسی راستین و تحقق شعار ” برای ایران “مستلزم رعایت حقوق همه اقوام و اقلیت های مذهبی ، زنان و…  به نحوی عادلانه و منصفانه  ” برای همه ایرانیان” از هر، نژاد، مذهب، زبان، قومیّت و جنسیّت در یک نظام دموکراتیک است.

مردم ایران  به عنوان شهروندان پرسشگر،  خواهان پاسخگویی  همه نهادهای حاکمیت در برابر گفتار و رفتارشان هستند و  در این راستا نقطه ی اتکاء وحدت و انسجام  خویش را  در دکتر پزشکیان یافته اند

مردم ما انتخابات را شیوه ای مناسب، مسالمت جویانه و حقوقی برای پیشبرد اهداف حقیقت طلبانه، بیدارکردن روح آزادی خواهی، عدالت طلبی، رفع هرگونه تبعیض و فساد و بی عدالتی و رسیدن به مطالبات بر حقّشان در فرایندی تدریجی و مرحله ای  می دانند.

مردم ایران خواهان یک زندگی عزیزانه و متناسب با کرامت انسانی شان در سایهٔ آرامش، آشتی در درون و صلح و تعامل  سازنده با جهان هستند.

گرایش مردم به آزادی و عدالت و مبارزه مدنی مسالمت جویانه و خشونت پرهیز برای کسب جایگاه شایسته و بایسته خویش، گرایشی طبیعی و برخاسته از فرهنگ ملّی و دینی ایرانیان در طول تاریخ است، این امر، در گوشت و پوست و خون مردم ماست. میراث مبارزات مدنی مردم ما،  مایه  افتخار و مباهات است و این نشان می دهد که مردم این گوشه خاک، مردمی زنده، دل آگاه، مبارز و شایسته هستند، مردمی که در طول تاریخ، سیلاب های نابودکننده ای را از سرگذرانده  و لیکن غرق سیلاب نشده اند.

سرنوشت ملت ما، در طول تاریخ، دارای فراز و نشیبهای بسیار بوده ، اما  در این میان، هیچ گاه  بیداردلی خویش را از کف نداده است.

در خاتمه به جناب دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، یادآور می گردد که تساوی  انسانها بر مبنای حقوق بشر، اندیشهٔ دیرین آدمی است،   بنابراین از شما می خواهیم  اعلامیه جهانی حقوق بشر و دموکراسی  را به عنوان دو ارزش اساسی به رسمیت بشناسید و رعایت ارزش‌های حقوق بشری و شهروندی را در سطح مسئولان و افراد جامعه در طول دوران مسئولیتتان  به عنوان یکی از اهداف اساسی خود مدنظر داشته باشید.

قرار ما با حضرتعالی اینست!.. قرار نیست که ما، فقط در پای صندوق های رأی دیده شویم و  از مشارکت در اداره کشور در  سطوح مختلف مدیریتی باز بمانیم.

به باور ما ، برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و توسعه یافته، همهٔ اقوام ایرانی و پیروان مذاهب بدون هیچگونه تبعیضی باید دیده شوند و در مدیریت کشور سهیم باشند.

صدای اقوام، صدای بخش عظیمی از صدای ملت بزرگ ایران است.

۱۸ تیرماه ۱۴۰۳

 عبدالغفار رادمهر

دبیرکل «جبهه متحد همدلان صحرا»

و سخنگوی «شورای راهبردی ترکمنهای ایران»

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا