اخبار

برترین چابکسواران هفته هفتم کورس بهاره – تابستانه بندرترکمن مشخص شدند

پایگاه خبری اولکامیز – هفته هفتم کورس بهاره – تابستانه اسبدوانی بندرترکمن روز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان در هشت دور هزار، هزار و ۱۰۰، هزار و ۲۰۰ و نیز هزار و ۵۵۰ متر با شرکت ۸۱ راس اسب‌هایی از نژادهای ترکمن و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول کورس امروز به مسافت هزار متر با رقابت اسب‌های نژاد ترکمن میدان آزاد بیشتر از سه سال آغاز شد که اسب «توران قره‌باش» با چابکسواری «عبدالحلیم قبادی» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «رامش» و «چگن چگینی» به ترتیب با چابکسواری «الله‌بردی طوئی» و «کیوان قلرعطا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد ترکمن بیش از سه ساله در کلاس هفت وارد دپار شدند که در پایان این دور، اسب‌های «تیزرو مهرانی»، «لیان یکتا» و «دیاکو خان» با چابکسواری «بهرام بینایی»، «علی رجال» و «محمدرضا نوری» به ترتیب اول تا سوم مسافت هزار متری شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس هفت بیش از سه ساله در دپار برای مسافت هزار برگزار شد که اسب‌های «تاواش ناز» با چابکسواری «نورمخمد بهادر»، «فلایت لاین» با سوارکاری «بنیامین جرجانی» و «آدولوف» با چابکسواری «صادق ایمری» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اسب‌های نژاد ترکمن سه ساله کلاس در دور چهارم با هم در مسافت هزار و ۱۰۰ متر رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «آرمین کریمی»، «بهرام بینایی» و «رامین قهرمانی» به ترتیب اسب‌های «یاران داوری»، «ایلحان مهرانی» و «آیراتین گز» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون میدان آزاد بیشتر از سه ساله در مسافت هزار و ۱۰۰ متر وارد دپار شدند که «نیکولای» با چابکسواری «مبین کم»، «دربند» با چابکسواری «کمال دلیجه‌عطا» و «اورهان» با سوارکاری «مهران کم» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم هفته هفتم کورس بهاره بندرترکمن ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس ۶ بیش از سه ساله در مسافت هزار و ۲۰ متر برگزار شد که در پایان اسب‌های «جان ویک»، «بیوتی کوئین» و «ریو لیدر» به ترتیب با چابکسواری «امین محمدی»، «بنیامین جرجانی» و «عرفان افق‌عطا» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اسب‌های دوخون کلاس ۲ بیشتر از سه ساله داخل دپار دور هفتم هفته هفتم به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شدند که در پایان اسب «قارا بولت» به چابکسواری «بنیامین جرجانی» با پشت سر گذاشتن حریفان خود اول شد و «کارا بیگ» و «من راکت» با سوارکاری «رامین قهرمانی» و «امین محمدی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور هشتم و پایانی هفته هفتم این رقابت‌ها ویژه اسب‌های دوخون کلاس پنج بیشتر از سه ساله به مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار شد که «یاشار خواجه» با اسب «سرین» زودتر از خط پایان عبور کرد و اول شد.

همچنین «کمال دلیجه‌عطا» و «بهرام بینایی» با اسب‌های «واشینگتن» و «ساکانا» نیز در دور پایانی این هفته در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۱۰ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

کورس این هفته به یادبود پیشکسوتان این رشته «قادیر حاجی‌ میرابی»، «حکیم کر» و «حلیم بزمونه» برگزار شد.

مسابقات هفته هفتم کورس بهاره – تابستانه اسبدوانی بندرترکمن در یک روز برگزار شد.

هفته هشتم این رقابت‌ها اواخر هفته آتی برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان بندرترکمن که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر بندرترکمن در ۲ شهرستان آق‌قلا و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا