اخبار

استاندار گلستان: گلستان دارای نقشه راه گسترش منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون است

پایگاه خبری اولکامیز – استاندار گلستان گفت: برای شتاب در راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون تکلیف دستگاه‌های مرتبط مشخص شده و هیچ چیز برای این دستگاه‌ها مبهم نیست.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: الگوی کشوری برای شتاب دادن به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون جمع آوری شده و براساس‌ آن الگوی استانی از سوی کارشناسان دستگاه‌های مرتبط استخراج و آماده اجرا است.

وی در خصوص گلایه تجار از مشکل بازرگانی در افزایش صادرات در پایانه مرزی اینچه‌برون، گفت: معاونت اقتصادی استانداری و همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به رفع موانع مشکل صادرات از طریق پایانه مرزی اینچه‌برون اقدام کند.

وی یادآور شد: باتوجه به گزارش اتاق بازرگانی گرگان مبنی بر این که گلستان طی چند سال اخیر در حوزه صادرات کالا نسبت به سایر استان‌های دیگر روند افزایشی دارد، باید به‌دنبال تقویت صادرات کالا از استان باشیم.

از طرح گردشگری آشوراده عقب نشینی نمی‌کنیم

استاندار گلستان گفت: از طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده به پشتوانه نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عقب نشینی نمی کنیم.

وی از حرکت غیرقانونی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گلایه کرد و گفت؛ مناطق حفاظت شده دارای زون های حفاظت، بازسازی و تفریحی هستند اما چرا نباید در کنار حفاظت و بازسازی، از امکان تفریح آن بهره‌مند شویم.

وی خواستار پیگیری طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان شد.

گلستان دارای نقشه راه گسترش منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون است
زنگانه گفت: وظیفه ما است که بابت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان، عذرخواهی کنیم.

وی یادآور شد: کشاورزان برای زراعت پاییزه در استان آماده می شوند و نباید مطالبه‌ای در پرداخت کلزا، جو، سیب زمینی باقی مانده باشد.

وی از کشاورزان گلستان خواست همکاری لازم را با جهادکشاورزی استان با اجرای درست الگوی کشت داشته باشند.

زنگانه ادامه داد: برای دریافت مطالبات کشاورزان استان مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور انجام شده تا بدهی باقی مانده برای محصولات گندم و کلزا زودتر پرداخت شود.

استاندار گلستان گفت: کسب رتبه دوم امن کشوری در زمینه جذب سرمایه‌گذاران به مدت ۲ سال پیاپی، افزایش ترانزیت کالا از اینچه برون، رشد ۹۵ درصدی صادرات کالا به کشورهای اورآسیا، افزایش صادرات کالا به ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان به عنوان کشورهای همسایه از جمله دستاوردها طی ۳ سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری و رونق تجارت در گلستان بوده است.

استاندار گلستان گفت: در حوزه کشاورزی استان هم ارزش محصولات کشاورزی تولیدی در پایان شهریورماه امسال از ۳۵.۵ همت گذشته و باید به دنبال درآمد ناخالص استان در این بخش باشیم.

وی در حوزه جذب اعتبارات عمرانی برای رفع زیرساخت‌های موردنیاز در گلستان، افزود: اعتبارات عمرانی جذب شده در این استان به ۳۱ همت رسانده شد در حالی که در پایان دولت دوازدهم ۵.۱ همت بود.

زنگانه یادآور شد: با این اعتبارات عمرانی جذب شده، تکمیل ۴۵۰ طرح نیمه تمام اولویت دار استان انجام شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی گرگان هم گفت: انتظار برطرف شدن حل اختلافات بین دستگاهی برای شتاب در ایجاد زیرساخت‌های راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون هستیم.

امیر یوسفی افزود: برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون مشکل زیرساختی و مانعی برای ورود سرمایه‌گذاری داریم.

گلستان دارای نقشه راه گسترش منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون است
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی گرگان در این خصوص تمام توان خود را برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون بکار بسته و آماده همکاری با دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

وی همچنین با اشاره به این که گلستان جزو استان‌های بوده که طی سال‌های اخیر دچار افزایش صادرات داشته است، گفت: تحقق افزایش صادرات از این استان شمالی با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و با کمک به فعالان اقتصادی در متطقه بوده و از این همراهی قدردانی می شود.

یوسفی یادآور شد: استان گلستان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های تولید و تجارت دارد و در خواست می شود بیش از این بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری در منطقه نیازمند حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی برلی رفع موانع سر راه فعالیت است.

به گفته وی سال کشاورزی قبل استان گلستان در تولید گندم خیلی خوب بود ولی تاخیر در پرداخت طلب، کام کشاورزان را تلخ کرد و همچنین صنعت مرغ استان که بسیار شکننده است، این استان با حمایت دولت سیزدهم در تولید، تحول ایجاد کرد و نیازمند حمایت از این صنعت داریم.

وی خواستار رفع ناترازی انرژی و بانکی و حذف شیوه‌نامه‌های خلق ساعه سر راه تولید شد.

استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بوده و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا