اخبار

آیت الله قمی در آق قلا گفت: انقلاب ما شناسنامه اش اسلامی است نه شیعی + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز – عبداللطیف ایزدی*: مراسم میلاد پیامبر اکرم روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول برابر با بیست و ششم شهریور در مسجد و حوزه علمیه عرفانی شهر آق قلا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پررنگ مسئولین و مقامات کشوری، استانی و محلی همراه بود معاون امور بین الملل دفتر رهبری، نماینده رهبری در استان گلستان ، استاندار گلستان و جمعی از مقامات استانی و محلی و مردم متدین منطقه از اقشار مختلف حضور داشتند.

معاون ارتباطات بین المللی دفتر رهبری که سخنران اصلی مراسم بود گفت: این مراسم، مجلسی کم نظیر در سطح استان و کشور می باشد. آن طور که به من گفته اند پیشینه آن به حدود ۸۰ سال پیش بر می گردد و طی این سالها نسل اندر نسل برگزار می شود و با فراز و فرودهایش مجلسی دیرینه و عمیق می باشد.

آیت الله قمی افزود: اینگونه مجالس علیرغم تلاش همه دشمنان، وحدت را به نمایش می گذارد. مجالسی است که تفرقه ها و کثرت ها را به وحدت تبدیل می کند و یک شاخص برای ماست که چگونه می توانیم به عنوان یک مسلمان تراز در خدمت اسلام باشیم.

این عضو دفتر رهبری، گلستان را یکی از امن ترین استان های کشور دانست و گفت: این استان رنگین کمان اقوام و مذاهب است که با صمیمیت، محبت و با اعتقاد نه فقط تشریقات کنار هم جمع می شوند.

وی با طرح این سئوال که چه عواملی باعث شده استان گلستان جزو امن ترین استان ها بوده و نماد وحدت در جهان اسلام باشد اظهار داشت: اولین عامل اینکه مردم این استان از هوش سیاسی و بلوغ فکری به اندازه ای بهره مند است و می دانند که تفرقه و دوگانه سازی های بیهوده سودش به رژیم اشغالگر قدس و اردوگاه شیطان برمی گردد این فهم و بصیرت در بین مردم این خطه مصونیت ایجاد کرده که همچنان دژ محکم وحدت پایدار و مقاوم بماند.

دومین عامل وجود شخصیتی تقریبی فهیم مدبر مورد اعتماد حضرت امام و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله نورمفیدی است. وجود ایشان برای استان گلستان یک مغتنم است در کنار دیگر علمایی بزرگوار شیعه و اهل سنت مثل حاج آخوند نظری، آخوند نوریزاد ، آخوند رهبر ، آخوند عابدی کر و . . هستند که آنها هم مایه وحدت بودند. این علمای بزرگوار سرمایه ای برای کشور می باشند.

عامل سوم در این مسئله وجود مقبره یکی از شخصیت های مهم اهل سنت مرحوم مختومقلی فراغی است شخصیتی که وقتی رهبر خلق ترکمنستان آمده بود خدمت مقام معظم رهبری رسید حضرت آقا فرمودند مختومقلی شخصیت بزرگی است. وجود مختومقلی عامل وحدت است. این شاعر بزرگ در دیوان خودش بیست و چند مرتبه نام امام  حسن و حسین نام می برد از حادثه عاشورا یاد می کند. از ارادت به ائمه اطهار از امام رضا ذکر کرده و از آن حضرت به عنوان قزل امام یاد می کند.

آیت الله قمی در فرازی از سخنانش اعلام کرد که انقلاب ما شناسنامه اش اسلامی است نه شیعی. وی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اسلامی که بیشتر جمعیت آنها اهل سنت هستند نام برد.

*خبرنگار و مدیر مسئول ماهنامه ترکمن دیار

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا