ورزشی

والیبال گنبد، قربانی ذهن هایی در جاده بی تدبیری

پایگاه خبری اولکامیز – شیر محمد شیروانی، خبرنگار:

حیف از اون روزهایی که از دست رفت و جلسات بی ثمری که  خروجی برای والیبال نداشت. والیبالی که شریانهای حیاتی مردم علاقمند را به نقطه جوش می‌آورد. امروز با اینکه گنبد در لیگ برتر امسال حضور ندارد، اما صفر تا صد مردم کشور در مورد غیبت گنبد در جدول لیگ برتر والیبال کشور صحبت می‌کنند. بماند فدراسیون والیبال، بابت اینکه ستونی برای گنبد در جدول مسابقات جا باز کند، ۵۱روز قرعه کشی لیگ را به تعویق انداخت.

نظر اندیشمندان و استادان دانشگاه، براین باور استوار است، که تشکیل تیم ورزشی محبوب هر شهر یا استان، علاوه بر ایجاد نشاط، شادی و غرور مردم، در حداقل رساندن بسیاری از جرائم نیز حائز اهمیت بوده و این از شاهکارهای ورزش در یک جامعه میباشد.

جای دوری نرویم در یکی از استان‌های کویری کشورمان بعد از تشکیل و راه اندازی والیبال، آمار جرم به شکل باور نکردنی کاهش پیدا نموده است.اکنون زمانی نیست که ذره بین به دست به دنبال مقصر بگردیم،  فایده ای نیز ندارد.

مردم از نهان و آشکار والیبال خبر دارند که ناکارشناسی و سوء مدیریت در کدام طبقه از پله های تصمیم گیر والیبال بوده که گنبد با پیشینه ای تاریخی  و درخشان در والیبال، اکنون روزهای سقوط فکری خود را سپری می‌کند.

صادقانه می‌توان گفت، در اطاقهای تصمیم گیر برای والیبال، اطاق نیتروژن داری نبوده که والیبال را آپگرید کنند. تنها با یک فرمول ساده یعنی کنار گذاشتن شورا شهر از ادامه تیمداری و انتقال فضا به بخش خصوصی (فیلمیز) که با سرمایه ۶۰ میلیاردی، نمایندگان این مجموعه به گنبد آمده بودند، می‌توانستند گنبد را در سال‌جاری در لیگ ماندگار نمایند،  یا در صورت اصرار بر ادامه باشگاه داری شهرداری گنبد، کنار تشکیل والیبال، اساسنامه را نیز پی ریزی نمایند همانند آنچه که شهرداری بسکتبال گرگان انجام داد (بنده و رحمان گوک این پیشنهاد را به برخی از اعضا شورا ارائه نمودیم ولی مورد موافقت قرار نگرفت)، اما حیف از جلسات بی ثمر و زمان  های از دست رفته، که حاصلی نداشت.

پیگیری رحمان گوک برای والیبال واقعا بی نظیر بود، در این برهه آیا زانوی غم بغل گرفته، حسرت گذشته را مرور کنیم، یا برنامه کوتاه مدتی برای خروج از این بحران در نظر گرفته شود. خواننده دنباله مطلب باشید…..

اول:طی چند سال اخیر، تیمداری والیبال گنبد، دور محور خود چرخیده، و در این راه، والیبال صدمات بیشماری را به خود دیده، والیبال، نه از منظر فنی رشد کرده  و نه در بحث فرهنگ سازی به منزل مقصود رسیده،برای نجات والیبال گنبد باید سمت وسوی و ذهنیت، مسئولان به تزریق بخش خصوصی قدرتمند به پیکره والیبال باشد.

یا اینکه هیچ یک از افراد شهرداری و شورا شهر در هیچ مقامی و هر جایگاهی نباید  در والیبال و تصمیمات والیبال دخیل باشند و این لازمه داشتن اساسنامه میباشد. سقوط والیبال در گنبد تا بدانجا پیش رفته که رسانه ای از گنبد بابت نشست سالیانه مجمع والیبال استان از سوی هیئت والیبال استان دعوت نمی‌شود. پیشکسوتان و مدعیان مربیگری بر روی نیمکت صادقانه، یکدل و هم‌نوا باشند تا حس خوب بر والیبال تزریق شود.

ارتقاء والیبال گنبد، با جایگزینی  رفتارها و شعارهای ناپسند از جمله پرتاب بطری، حیا کن رها کن، شعارهای بی رحمانه بر علیه اسپانسر، بوجود نمی‌آید،التهاب سکوها در هنگام باخت امان والیبال گنبد را بریده و این نابسامانی‌ها در والیبال گنبد نشان از آن دارد که در انتخاب مدیریت تیم و رسانه، اشتباهات ویرانگری را والیبال شهرداری مرتکب شده است. در حقیقت گنبد قبل از تشکیل تیم یا باشگاه، بدنبال ترمیم زیر ساخت های خود که در سطور بالا اشاره شد، باشد…

دوم: گنبد برای رعایت استاندارهای خود در مبحث والیبال، نیاز شدیدی به سالن  ۶۰۰۰نفری دارد. میزبانی برخی از مسابقات مهم کشوری و جهانی، داشتن  سالنی به مراتب بزرگتر، شیک و شایسته می باشد. البته نماینده محترم مجلس با رایزنی در سطح مدیریت کلان می‌تواند، کارهای بزرگتری را به حوزه انتخابی خود به ارمغان بیاورد، رئیس اداره ورزش گنبد  می‌تواند نقش بازوی قدرتمندی را همراه ارائه دکترین والیبال ایفا کند. در این راه سخت، بهره گیری از استادان و صاحب نظران بدون خط کشی، می‌تواند آینده والیبال گنبد را به مدینه فاضله برساند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا