تبلیغ در لباس تحلیل
پایگاه خبری اولکامیز – عطا محمد فروز:
اخیرا با توجه به نزدیکی انتخابات، موجی از یادداشت های تحلیلی فعالین انتخاباتی و اجتماعی، صفحات مجازی را به خود اختصاص داده است لذا ارائه نکاتی چند در این زمینه به شرح زیر را لازم می بینم :
۱)دوستان یادداشت نویس ما بهتر است مرزی بین تحلیل و سفارشی نویسی قرار دهند و اگر قرار است از کسی هواداری نمایند این عمل را با درنظر داشت حرمت قلم و « ن و مایسطرون » انجام دهند. به هیچ وجه زیبا نیست که تبلیغ خود را به زیور تحلیل بیارایند.
۲)همه این کاندیداها چه ترکمن و چه غیر ترکمن سرمایه های اجتماعی شهر و دیارمان هستند و نان اینجا را خورده اند و از آب اینجا نوشیده اند و در اینجا بالیده اند و در هر سنگر ی که باشند خیرشان شامل مردم شهرشان خواهد شد پس چه بهتر که همکاران گرامی به خاطر احساسات زودگذر با تخریب آنها موجب نابودی سرمایه های اجتماعی خود نشوند.
۳) به هوش و درایت و انتخاب مردم خود احترام بگذاریم و خدای ناکرده ناخواسته در تنور اختلافات قومی ندمیم. این مردم نشان داده اند که به همه اقوام و به همه افراد فرصتی برای خدمت داده اند و من بعد نیز این گونه عمل خواهند کرد. پس چه بهتر که تبلیغ را برای کاندیداها و انتخاب را برای مردم به رسمیت بشناسیم.
۴) در پایان بار دیگر از یادداشت نویسان عزیز درخواست داریم که از موضع شفاف و اکرام با مردم سخن بگویند و از تبلیغ در لباس تحلیل بپرهیزند زیرا که اولا عملی غیر اخلاقی است و دوم اینکه ممکن است چون داستان چوپان دروغگو ، تحلیل های صواب نیز در مواقع لزوم نفوذ حداکثری خود را نیز از دست بدهند.
www.ulkamiz.ir